מייסד אינסטגרם על עזיבת פייסבוק: "אף אחד לא עוזב משרה כשהכול מדהים"

קווין סיסטרום, שעזב את פייסבוק יחד עם המייסד הנוסף של אינסטגרם מייק קריגר, דיבר באופן פומבי מאז שעזב את הרשת החברתית • לפי דיווחים, השניים עזבו על רקע מתח מתגבר מול פייסבוק

קווין סיסטרום, ממייסדי אינסטגרם / צילום: רויטרס
קווין סיסטרום, ממייסדי אינסטגרם / צילום: רויטרס

"אף אחד אף פעם לא עוזב משרה כשהכל מדהים. כשעוזבים, יש לכך סיבות" אמר קווין סיסטרום, המייסד השותף של אינסטגרם ומנכ"ל החברה לשעבר, שעזב את פייסבוק יחד עם המייסד הנוסף של אינסטגרם, מייק קריגר, בחודש שעבר. זו הפעם הראשונה שסיסטרום מדבר באופן פומבי מאז שעזב את פייסבוק, והדברים נאמרו בכנס שערך המגזין הטכנולוגי וויירד לציון 25 שנים מאז הקמתו.

לפי דיווחים, השניים עזבו על רקע מתח מתגבר מול פייסבוק, אך סיסטרום לא ציין מפורשות את הסיבות בגינן עזב והוסיף כי אין לו משקעים כלפי פייסבוק. בנוסף, סיסטרום אמר כי הרגיש בנוח לעזוב את החברה כי אינסטגרם כבר הייתה בדרך להצלחה רחבה יותר. "הדברים לא הרגישו גמורים, אבל הם הרגישו בדרך, ושאם נשחרר וניתן לאחרים להוביל, אינסטגרם עדיין תמשיך להצליח", אמר סיסטרום. "הגענו למיליארד משתמשים, הרווחנו כסף, והייתי גאה בעסק שבנינו".

סיסטרום אמר כי כעת הוא מבלה את זמנו עם בתו בת התשעה חודשים, לומד טיס, מסייע לחברות סטארט-אפ שהשקיע בהן, וחושב מה תהיה החברה הבאה שיבנה.

אינסטגרם הוקמה ב-2010 ונמכרה לפייסבוק ב-2012 תמורת מיליארד דולר. גם מייסדי וואטסטפ, שנמכרה לפייסבוק ב-2014 תמורת 22 מיליארד דולר, יאן קום ובריאן אקטון, עזבו את פייסבוק בעקבות סכסוכים מתמשכים עם בכיריה.