המשטרה ממליצה לסגור את התיק נגד ראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן

שמעון סוסן נעצר לפני כמה חודשים בחשד לעבירות שחיתות ציבורית וטוהר המידות • בנוסף הודיעה המשטרה על סגירת תיק החקירה גם בעניינו של סגנו במועצה, יעקב עטיה • הפרקליטות מצידה הודיעה על סגירת תיק החקירה בעניינו של ראש מועצת הר אדר, חן פיליפוביץ, שנחקר בחשד להטרדה מינית מילולית

שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין / צילום: אמיר מאירי
שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין / צילום: אמיר מאירי

משטרת ישראל הודיעה היום (ג') על סיום החקירה בעניינם של שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין; יעקב עטיה, סגן ראש המועצה; ואחרים בחשד לעבירות שחיתות ציבורית וטוהר המידות. תיק החקירה יועבר לפרקליטות לשם עיון והכרעה סופית.

החקירה בעניינם של השניים הפכה לגלויה בחודש אפריל השנה, ובמסגרתה נעצרו ונחקרו בכירים במועצה, אנשי עסקים ויועץ תקשורת, במסגרת חקירה של מספר פרשיותעם סיום החקירה הודיעה המשטרה "כי לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה פלילית נגד שמעון סוסן ויעקב עטיה".

באחת מהפרשיות שנחקרו, שעסקה בחשד למעילה בכספי עמותת הספורט, סברה היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד עובד בכיר באגף החינוך ועובד עמותת הספורט, כל אחד על-פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות בעבירות הפרת אמונים וקבלת כספי ציבור במרמה.

החקירה התנהלה ביאל"כ בשיתוף-פעולה עם חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המסים ולוותה על-ידי פרקליטות מחוז מרכז. כעת יועבר תיק החקירה לפרקליטות לצורך עיון והחלטה האם לאמץ את המלצות המשטרה כלשונם.

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד ראש מועצת הר אדר

אתמול (ב') הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), על דעתו של פרקליט המדינה, לראש מועצת הר אדר, חן פיליפוביץ, אשר נחקר בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית מילולית, כי תיק החקירה בעניינו נסגר.

החקירה נגד פיליפוביץ נפתחה ביוני 2017 ובסיומה, בחודש אוגוסט 2018 הועבר התיק מהיחידה החוקרת לבחינת הפרקליטות, עם המלצה של המשטרה לסגור את התיק.

ראש המועצה נחקר בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית במספר הזדמנויות כלפי עובדת במועצה. התלונה הוגשה על-ידי העובדת, בעת שהתקיימו הליכים לפיטוריה מהמועצה המקומית, כאשר האירועים אליהם התייחסה העובדה אירעו לפי הטענה חודשים ואף שנים לפני הגשת התלונה. ראש המועצה נחקר והכחיש את התלונה על כל פרטיה. כן נחקרו עדים נוספים.

לאחר בחינת חומר הראיות החליטה הפרקליטות לאמץ את המלצת המשטרה ולגנוז את התיק.

התיק נגנז בעילה של חוסר אשמה, למעט בעניינה של אמירה אחת, שלגביה הוחלט כי התיק ייסגר מחוסר ראיות מספיקות לצורך העמדה לדין פלילי. הודעה על כך נמסרה למתלוננת בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה.

בא כוחו של ראש המועצה שמעון סוסן עו"ד עופר ברטל מסר בתגובה: "שמחנו לשמוע מראש צוות החקירה שאין תשתית ראייתית לעבירה כלשהי שעבר מר סוסן. מהרגע הראשון כך טענו בבית המשפט ובכל פורום אחר. אנו מודים למשטרה שהסכימה גם לשמוע מאיתנו טענות הגנה ולקבל מאיתנו מסמכים שמוכיחים לדעתנו את חפותו. לצערנו, יריבות פוליטית גורמת לא אחת למעצרים מיותרים של ראשי רשויות ויש צורך לכן לבדוק היטב תלונות כאלה בטרם פותחים בחקירה ומחליטים על מעצרו של אדם".

*** חזקת החפות: החקירה המשטרתית בעניינם של ראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן וסגנו יעקב עטיה הסתיימה בהמלצת המשטרה לסגור את התיק. כעת התיק ממתין לעיון והכרעה סופית של הפרקליטות. לסוסן ועטיה עומדת כל העת חזקת החפות וזאת עד שיורשעו בדין. הפרקליטות הודיעה על סגירת תיק החקירה בעניינו של ראש מועצת הר אדר חן פיליפוביץ.