יורם טיץ, שותף מנהל ב-EY ישראל, מודאג: "יש יותר מדי כסף בתעשיית ההייטק"

יורם טיץ, שותף מנהל בחברת EY ישראל, התייחס בהרצאתו בכנס Journey של EY ישראל ו"גלובס" לסיבות הרבות לדאגה בכל הנוגע לנקודות המפגש של הטכנולוגיה והאנושות • "חברות גדולות יפורקו ואנחנו ניפגע" • עוד אמר טיץ כי הערכות שווי מוגזמות אינן דבר בריא לחברות, "שום דבר לא נמשך לנצח, אז תשמרו על הכסף שלכם"

יורם טיץ בכנס Journey \ צילום: איל יצהר
יורם טיץ בכנס Journey \ צילום: איל יצהר

"אני סובל מנדודי שינה," אמר יורם טיץ, שותף מנהל בחברת EY ישראל, בפתיחת הרצאתו בכנס Journey של EY ישראל ו"גלובס". טיץ פירט את הסיבות הרבות לדאגה הנוגעות לנקודות המפגש של האנושות והטכנולוגיה, ולדבריו מקשות עליו להירדם. טיץ ציין את "המלחמה בין תאגידים וממשלות, היא מביאה לכך שחברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל ואפל נאלצות לשלם קנסות גדולים, ולך שמנכ"ל גוגל ביקש לאחרונה מעובדיו לא להיות פוליטיים מדי. ברני סנדרס הגיש הצעת חוק לפיה יש להגביל את שכר המנכ"ל בחברה. הדברים האלה עשויים לפגוע בכולנו" אמר, "חברות גדולות יפורקו ואנחנו ניפגע". טיץ סייג את דבריו ואמר כי "מצד שני יהיו הרבה הזדמנויות ליזמים ישראלים".

לאחר מכן טיץ ציין סיבה נוספת לדאגה - "יש יותר מדי כסף בתעשיית ההייטק" אמר וציין כי הערכות שווי מוגזמות אינן דבר בריא לחברות. "שום דבר לא נמשך לנצח, אז תשמרו על הכסף שלכם" הציע טיץ לחברות. גורם אחר לדאגה לדברי טיץ הוא ש"בעולם הדיגיטלי אנחנו רואים מצד אחד את החיים הטובים של העשירים והמפורסמים. אף אחד לא מפרסם תמונות של עצמו יושב כל השנה בתוך קיוביקל ועובד. רק את הפעם היחידה בשנה שיצא לחופשה. מהצד השני אנחנו חשופים לעניים, ובאמצע יש את הרוב - והרוב דומם. המחוקקים מקשיבים רק לקצוות". לבסוף טיץ ציין סיבה אחרונה לדאגה - הבדידות בעולם הדיגיטלי "אם אנחנו כל כך מחוברים איך אנחנו כל כך בודדים?" שאל, וציין כי באנגליה אפילו מונתה שרה לענייני בדידות.

טיץ סיכם את הרצאתו בדברים "אני לא מאמין ברגולוציה, אלא ברגולציה עצמית כי חברות יהיו חייבות ללמוד לנטר את עצמן כדי לשרוד. כשמשהו יסודי שנוגע לכל יסודות חיינו משתנה, אנחנו חייבים להסתגל. אבל האמת שאני ישן טוב בלילה כי יש לי אמונה במין האנושי. אנחנו בני אדם, ומה שחשוב זה שנראה זה את זה".