קרן פימי בוחנת הנפקה אפשרית בבורסת ת"א של ענקית האבטחה G1; נפגשה עם מוסדיים

באחרונה נפגשו ראשי הקרן עם כמה גופים מוסדיים גדולים לבחינת היתכנות מהלך של הנפקה בבורסת ת"א, שעשויה לצאת לפועל לקראת סוף 2018 או בתחילת 2019 • את G1 (לשעבר "G4S" ו"השמירה") רכשה פימי אשתקד תמורת 350 מיליון שקל • בשנים האחרונות ביצעה הקרן כמה אקזיטים באמצעות הצעות מכר בבורסה בתל אביב של החזקותיה בחברות אינרום, אוברסיז ונובולוג

ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי / צילום: איל יצהר

קרן פימי, בהובלת ישי דוידי, בוחנת אפשרות למימוש חלק מהחזקותיה בחברת G1 (לשעבר G4S), הקבוצה המובילה באספקת שירותי אבטחה בישראל. ל"גלובס" נודע כי באחרונה נפגשו ראשי הקרן עם כמה גופים מוסדיים גדולים לבחינת היתכנות מהלך של הנפקה בבורסה המקומית, שעשויה לצאת לפועל לקראת סוף 2018 או במהלך הרבעון הראשון של 2019.

בשנים האחרונים מימשה פימי בהצלחה את החזקותיה בכמה חברות פורטפוליו, כמו אינרום, אוברסיז קומרס ונובולוג, באמצעות הנפקה בבורסת תל אביב, בדרך של הצעת מכר של מניות לציבור. אם פימי תבחר במסלול הנפקה גם עבור G1, סביר להניח כי מניותיה בחברה זו יימכרו לציבור בדרך דומה.

ביולי אשתקד השלימה פימי את רכישת הבעלות ב-G1 מידי החברה הבריטית G4S תמורת כ-350 מיליון שקל. קודם למכירה ספגה G4S ביקורת מה-BDS על מעורבותה של החברה הבת הישראלית בפעילות מעבר לקו הירוק, מה שגרם לה להעמיד את החברה מכירה.

מחזור שנתי של 700 מיליון שקל

G1, המנוהלת בידי מיקי אדיב, מנכ"ל החברה, ואלדד בן משה, היו"ר, מעסיקה כ-7,000 עובדים. מחזור ההכנסות השנתי של החברה מוערך בכ-700 מיליון שקל, והרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) הוא כ-10% מהמחזור. ככל הידוע, מדובר בחברה שהיא מובילת שוק, צומחת, רווחית ומחלקת דיבידנדים, שרשמה שיפור בתוצאותיה בשנה האחרונה.

מאתר החברה עולה כי היא הקבוצה המובילה בישראל באספקת שירותי אבטחה, ביטחון ובטיחות ופועלת בפריסה ארצית נרחבת. הקבוצה נוסדה בשנת 1937 בשם "חברת השמירה", הצטרפה לתאגיד G4S העולמי בשנת 2002 וכאמור ביולי 2017 נמכרה לקרן פימי. ב-G1 קיים מערך ניהולי, הנדסי וטכנולוגי המעניק שירותי אבטחה פיזית, אבטחה אלקטרונית, מערכות מתח נמוך, וטכנולוגיות בטיחות ואבטחה מהמתקדמות בעולם.

קבוצת G1 מורכבת מארבע חטיבות מקצועיות, שלכל אחת מהן התמחות ייעודית משלה: חטיבת אבטחה, חטיבת מוקד, חטיבת טכנולוגיות וחטיבת הוטלו (מעטפת טכנולוגית חכמה). בנוסף לפעילותן  של החטיבות, אמונה G1 גם על תפעול כלל מערכות הבטיחות והאבטחה המתקדמות, הפרוסות במתקן פוליסיטי - המכללה הלאומית לשוטרים של משטרת ישראל. זאת באמצעות הצוות ההנדסי שתכנן, התקין ומתפעל מערכות מולטימדיה, אבטחה ובטיחות, מערכות התראה, בקרת מבנה בקרת חדרים ועוד. 

G1: תעודת זהות
 G1: תעודת זהות