ירושלים | בלעדי

ועד עובדי תאגיד השידור מנחה את העובדים לסרב למעבר לירושלים

העובדים קיבלו הודעת פתע על כוונה לשדר חדשות מאולפן זמני בירושלים כבר ביום רביעי הקרוב • הוועד: הבניין לא מוכן לאכלוס; ההוראה על המעבר נפלה כרעם ביום בהיר

תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף

הקרב של עובדי תאגיד השידור על אופן המעבר לירושלים מחריף: ל"גלובס" נודע כי ועד הפעולה של "כאן" הנחה אמש (ד') את העובדים לא לשתף פעולה עם המעבר ולסרב להוביל ציוד שידור או ציוד אישי.

עוד הורה ועד הפעולה, בגיבוי ארגון העיתונאים וההסתדרות, להימנע מלסייע בהעברת חפצים או ציוד שנועד לאכלס משרדים או אולפן שידור, ולסרב להתייצב בבניין בגבעת שאול לעבודה סדירה או לשתף פעולה בחיבור מחשבים או ציוד שידור.

במכתב מבהיר ועד הפעולה כי מדובר בצעדים שנעשים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בגין מהלכים חד-צדדיים של ההנהלה, וכי הנחיות הוועד מגובות משפטית.

נזכיר כי על-פי חוק כבר אמורים היו לפחות מחצית מעובדי התאגיד לעבוד בירושלים מיולי 2017, והיתר אמורים היו לעבור עד סוף מאי 2018. התאגיד אמור לעבור לבניין בגבעת שאול שנרכש תמורת כ-120 מיליון שקל ונמצא עדין בשלבי בנייה שונים.

נדגיש כי אנשי התאגיד אינם מתנגדים למעבר עצמו אלא לאופן שבו המהלך מנוהל מול העובדים ולכך שהבניין לתפישתם איננו ראוי לשהיית בני אדם. חלק מהעובדים אמורים היו לעבור ב-28 לחודש הנוכחי. מהמכתב עולה כי עובדי אתר גט"י בירושלים קיבלו הודעה על העברתם לאתר הבנייה בגבעת שאול כבר ביום רביעי הקרוב, אז אמורים להתחיל בשידור מהדורות חדשות מאולפן זמני.

"כפי שכבר התרענו, הבניין בגבעת שאול אינו מוכן לאכלוס", נכתב במכתב. "אנחנו מתנגדים להקמה של אולפן זמני בקומה 3, כאשר כל יתר הקומות נמצאות בבנייה מאסיבית. מעבר לכך, ההוראה על המעבר נפלה כרעם ביום בהיר, בהתראה בלתי סבירה וללא שום תיאום עם אף עובד, לא כל שכן עם הוועד".

כיום משודרים מירושלים רק מבזקי החדשות של התאגיד. שידורי הטלוויזיה החדשותיים, המהדורה המרכזית ומשדרי האקטואליה נעשים ממודיעין, ורוב אנשי חטיבת הטלוויזיה עובדים בתל-אביב.

כאמור, אנשי הוועד לא מתנגדים עקרונית למעבר שנעשה על-פי חוק - אלא לאופן ולצורה בו הוא נעשה. עם זא,ת אנשי חטיבת הטלוויזיה של התאגיד, שליבת התעשייה שלהם מתנהלת בתל-אביב, פועלים כדי שלפחות בחלק מהזמן יתאפשר להם לשהות במרכז, כדי לייעל את עבודתם.