אנבידיה פותחת מרכז מחקר בישראל

המרכז ינוהל על ידי פרופ׳ גל צ׳צ׳יק, שיהיה אמון על הקמת חטיבת מחקר בחזית הטכנולוגיה ויגייס צוות חוקרים מומחים בבינה מלאכותית • בכוונת אנבידיה גם להרחיב את צוות מהנדסי הלמידה העמוקה בישראל ולגייס כ-20 עובדים נוספים למרכז הפיתוח בתל אביב

פרופ׳ גל צ׳צ׳יק / צילום: ניר הדר
פרופ׳ גל צ׳צ׳יק / צילום: ניר הדר

ענקית הבינה המלאכותית אנבידיה (NVIDIA) הודיעה היום (ה') על פתיחת מרכז המחקר שלה בישראל. המרכז ינוהל על ידי פרופ׳ גל צ׳צ׳יק, לשעבר בכיר ב-Google Brain. צ׳צ׳יק יהיה אמון על הקמת חטיבת מחקר בחזית הטכנולוגיה ויגייס צוות חוקרים מומחים בבינה מלאכותית. בשלב ראשון תגייס החברה למרכז עשרה עובדים.

ב-12 השנים האחרונות שימש פרופ׳ צ׳צ׳יק כמדען בגוגל בעמק הסיליקון וכמו כן הוא חבר סגל במרכז הרב תחומי לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן. 

בכוונת אנבידיה גם להרחיב את צוות מהנדסי הלמידה העמוקה בישראל ולגייס כ-20 עובדים נוספים למרכז הפיתוח בתל אביב.

צ׳צ׳יק אמר: ״אנבידיה הנה שחקנית מובילה בתחום הבינה המלאכותית בעולם ואני שמח להקים בישראל צוות מחקר שייקח חלק במאמצים פורצי הדרך. בינה מלאכותית היא כוח טכנולוגי משמעותי ביותר בתקופה בה אנו חיים. בישראל יש הון אנושי יוצא דופן שהופך אותה לשחקנית מרכזית עבור אנבידיה העולמית״.

אנבידיה חשפה את מרכז המחקר החדש בכנסת GTC הנערך היום בתל אביב בהשתתפות 2,800 מפתחים, אנשי הייטק, משקיעים ויזמים. לפי אנבידיה מדובר באירוע הבינה המלאכותית הגדול בעולם בתחומי הבינה המלאכותית (AI), הלמידה העמוקה (Deep Learning) והמעבדים הגראפיים.

הדובר המרכזי באירוע היה ביל דאלי, המדען הראשי של אנבידיה, שמוביל את חטיבת המחקר הגלובלית של אנבידיה המונה יותר מ-200 חוקרים. בנאומו בכנס אמר דאלי: ״על אף היותה מדינה קטנה, ישראל הנה כוח ענק בתעשיית הבינה המלאכותית. בכל פעם מחדש אני נדהם מאיכות המחקר, החוקרים, והרעב בשוק לרעיונות חדשים. ברוח זו, אני שמח להודיע היום על פתיחת חטיבת מחקר של אנבידיה בישראל בתחום ה-AI, בהובלתו של המדען המוערך, פרופ׳ גל צ׳צ׳יק״.

דאלי, ששימש לפני תפקידו הנוכחי כראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, הציג טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך בתחומי הבינה המלאכותית, VR, רובוטיקה, ופיתוחים חדשים בעולם הרכבים האוטונומיים והתייחס למקומה המרכזי של ישראל בהתפתחות הבינה המלאכותית והשפעתה על כל תחומי החיים.

באוגוסט האחרון השיקה החברה את סדרת המעבדים מסוג TURING הכוללים את ה-QUDRO RTX8000 ואת אחיו הקטן, TESLA-T4 אשר הביצועים שלהם מהירים פי 36 מה-CPU. דאלי התייחס לכך ואמר: ״אנחנו נמצאים בעידן מהפכני בתחום המחשבים ויכולת הביצועים שלהם, לאחר שעידן חוק Moor הסתיים והקצב של ה-CPU גדל של בשלושה אחוז בשנה. ה-GPU שלנו הוא המענה שמוביל את העידן החדש של מחשבי העל. מהפכת הלמידה העמוקה שקיימת ומקדמת היום את כל התחומי החיים, מרחבים אוטונומיים, דרך מדיה ובידור ועד לרפואה מתקדמת מתאפשר רק בזכות ההתפתחות המדהימה שהייתה בתחום החומרה״.

בתוך כך, בשנה האחרונה העמיקה אנבידיה את פעילותה ונוכחותה באקו-סיסטם היזמי ובקרב קהילת המפתחים הישראלית. עד כה התקבלו 150 סטארט-אפים בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה לתוכנית ליווי החברות Inception program של אנבידיה שמעניקה להן גישה לאנשי החברה, למוצריה ופיתוחיה בארץ ובעולם.

נתי אמסטרדם, דירקטור בכיר ומנהל הפעילות העסקית של אנבידיה בישראל, אמר: "הפעילות של אנבידיה בתעשיית החדשנות הישראלית גדלה משמעותית בשנה האחרונה, ולראיה, מספר הסטארט-אפים הישראליים אשר לוקחים חלק בתוכנית ליווי הסטארט-אפים של אנבידיה הוכפל לכ-150 סטארט-אפים והקשרים שלנו עם המפתחים והאקדמיה העמיקו. הפיתוחים החדשניים שיוצאים מישראל, בין היתר, בתחומי הביטחון, הגנת הסייבר, הבריאות הדיגיטלית, החקלאות המדייקת, עיבוד הנתונים והרכבים האוטונומיים, הם שמציבים אותה בחזית הטכנולוגיה העולמית".