רשות ני"ע בארה"ב השעתה מסחר במניית חברה שטענה כי יש לה אישור להנפקת מטבע דיגיטלי

החברה American Retail Group, הידועה גם בשם סימקס, השתמשה באישור מרשות ניירות ערך האמריקאית לצורך הנפקת מטבעות קריפטו - והמסחר במניותיה הושעה זמנית עד 3 בנובמבר • בתחילת החודש הזהיר ה-SEC את המשקיעים מפני חברות ש"מעוותות את ההסכמים מול הרגולטור לצורך קידום השקעות במטבעות דיגיטליים"

שערי מטבעות קריפטוגרפיים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שערי מטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הודיעה היום (ב') על הפסקת מסחר זמנית במניות של חברת American Retail Group, הידועה גם בשם סימקס (Simex), בארה"ב. זאת, לאחר שהחברה השתמשה באישור שניתן מהרשות לשירותי משמורת (קסטודיאן) לצורך הנפקת מטבעות דיגיטליים.

החברה האמריקאית, שבסיסה בנבאדה, הצהירה באוגוסט האחרון כי התקשרה בהסכם לשיתוף פעולה עם חברה המוסמכת להציע שירותי משמורת תחת תקנות הרשות, וכי החברה ביצעה הנפקה של אסימונים קריפטוגרפיים (ICO), שלדבריה, "נעשתה כחוק על פי תקנות ה-SEC".

פעולת האכיפה באה לאחר שבתחילת החודש ה-SEC הזהיר את המשקיעים מפני חברות ש"מעוותות את ההסכמים מול הרגולטור לצורך קידום השקעות במטבעות דיגיטליים או באסימוני קריפטו".

מנהל היחידה לאכיפת פשעי סייבר ברשות מסר כי "הרשות אינה מאשרת או מסמיכה שירותי משמורת במטבעות קריפטוגרפיים. על המשקיעים לנקוט זהירות כאשר הם שוקלים השקעה בהנפקות של מטבעות דיגיטליים".

המסחר במניית החברה (סימול: ARGB) הופסק עד ל-3 בנובמבר הקרוב. סימקס לא הגיבה לפעולת האכיפה של הרשות.