בכירים ברשות ההגירה האמריקאית שוקלים להשתמש בטכנולוגיה של אמזון לניטור פני מהגרים

בין הכלים שהוצעו: תוכנת Rekognition שמאפשרת לרשויות לזהות אנשים במהירות בסרטונים ותמונות • מרשות ההגירה האמריקאית נמסר כי היא מקיימת פגישות סגורות עם ספקים כדי ללמוד יותר על הכלים שהם מציעים

זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק
זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק

אמזון הציעה לרשות ההגירה האמריקאית להשתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה למטרות של ניטור מהגרים, כך לפי אימיילים שהגיעו לידי הארגון ללא מטרת הרווח Project on Government Oversight. גם באתר דיילי ביסט דווח כי בכירים ברשויות ההגירה שוקלים להשתמש בטכנולוגיה של אמזון.

לפי האימיילים, העובדים בחטיבת שירותי הענן של אמזון נפגשו עם הרשות בקליפורניה בחודש יוני. הכלים שהציעו כוללים את תוכנת Rekognition שמאפשרת לזהות אנשים במהירות בסרטונים ותמונות, ובעזרתה רשויות החוק יכולות לאתר אנשים בצילומים ממצלמות שהוצבו במקומות ציבוריים.

הפגישה ביוני מצביעה על כך שאמזון המשיכה להציע את התוכנה לרשויות החוק למרות הביקורת מצד עובדיה ומצד ארגוני זכויות אזרח. במאי, ארגון The American Civil Liberties Union ביקר את השימוש של גופי משטרה באורגון ופלורידה בתוכנת רקוגנישן וטען כי היא מאיימת על זכויות אזרח. ביוני עובדים באמזון שלחו מכתב למנכ"ל החברה ג'ף בזוס בו כתבו כי הם דורשים שהחברה תפסיק למכור את התוכנה לרשויות, וגם דרשו מאמזון להפסיק לספק שירותי ענן לחברת Palantir שמספקת תוכנה לרשות ההגירה שמסייעת בגירוש מהגרים. "אנו דורשים שתהיה לנו אמירה לגבי הדרך בה ישתמשו בכלים שבנינו" נכתב במכתב, והעובדים אף השוו את מעשי אמזון למכירה של שירותי IBM לנאצים.

דובר מטעם אמזון פרסם הצהרה בתגובה לפרסומים האחרונים לפיה רקוגנישן וכלים אחרים הוצגו במסגרת בוטקאמפ שמימנה חברת הייעוץ מקינזי, ובו השתתפו גם חברות טכנולוגיה אחרות. "כפי שאנחנו נוהגים לעשות, קיימנו אחריו פגישות המשך עם לקוחות שרצו לשמוע יותר על דרך השימוש בשירותים שלנו, ורשות ההגירה הייתה אחת מאותם ארגונים" נטען בהצהרה.

מרשות ההגירה האמריקאית נמסר לבלומברג כי אין לה כרגע חוזה עם אמזון, וכי היא מקיימת פגישות סגורות עם ספקים כדי ללמוד יותר על הכלים שהם מציעים. עוד נמסר כי "רשות ההגירה השתמשה בעבר בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי לסייע בחקירות פליליות שקשורות לפעולות הונאה, גניבת זהות ופשעים המערבים ניצול ילדים. נמשיך לחקור טכנולוגיות חדשניות כדי לשפר חקירות פליליות".