שמני פורש מהתעשייה האווירית; יכהן כסגן נשיא בחברה לאבטחת שדות תעופה

האלוף במיל' שמני קיבל הצעה מחברה פרטית לאבטחת שדות תעופה בחו"ל • הוא כיהן 3 שנים בתפקיד ראש מטה היבשה של התעשייה האווירית

גדי שמני / צילום: תע"א
גדי שמני / צילום: תע"א

ראש מטה היבשה של התעשייה האווירית, האלוף (במיל') גדי שמני הודיע ליו"ר החברה, הראל לוקר ולמנכ"ל, נמרוד שפר על החלטתו לסיים את תפקידו בסוף השנה. זאת, לאחר שמונה לתפקיד לפני כ-3 שנים.

שמני, מבכירי התע"א, צפוי להתמנות לתפקיד סגן נשיא של החברה הצרפתית ICTS Europe. מדובר בחברה פרטית שמספקת שירותי ניהול, אבטחה, שירותי קרקע ועוד- לשדות תעופה. בתפקידו החדש, שמני יתמקד בפעילות החברה בצפון אמריקה.

שמני השתחרר מצה"ל ב-2012 לאחר שמילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד בכירים, בהם אלוף פיקוד מרכז ונספח צה"ל בוושינגטון. הוא שימש גם בתפקיד המזכיר הצבאי של ראשי הממשלה לשעבר, אריאל שרון ואהוד אולמרט.

כשמונה לתפקיד ראש מטה היבשה בתע"א, הוא החליף את האלוף (במיל') איל בן ראובן, וזאת לאחר שנבחר לכנסת מטעם המחנה הציוני.

מטה היבשה של התע"א מרכז את פיתוחים שמובילה החברה בתחומי הרובוטיקה היבשתית, מערכות טקטיות מתקדמות להגנת הכוח, חימושים מדויקים ועוד.

עדיין לא ברור מיהם המועמדים להחליף את שמני בתעשייה האווירית.

יצוין כי בחודשים האחרונים ראשי התע"א מובילים מהלכים נרחבים לשינויים בצמרת החברה, שכוללים איוש של משרות בכירות בדרג של סמנכ"לים. שינויים אלה נוגעים לפחות לחצי מחברי הנהלת החברה.

אחד המינויים המשמעותיים שצפויים בתעשייה האווירית במסגרת מהלכים אלה הוא מינוי של משנה למנכ"ל - משרה שבשנים האחרונות לא הייתה מאוישת. כפי שנחשף באחרונה ב"גלובס", ראשי החברה הציעו את תפקיד המשנה למנכ"ל למי שמכהן כיום בתפקיד סמנכ"ל הכספים שלה, אייל יוניאן וזאת כדי להשאירו בשורות החברה לאחר שלא מונה לתפקיד המנכ"ל. בימים האחרונים התעשייה האווירית אף פרסמה מכרז לתפקיד זה.