חברת הקנאביס אסיף 420 מכריזה על הסכם עם לקוח בצפון אמריקה ומצרפת שמות ידועים לצוות היועצים

לדברי החברה, שהוקמה לפני ארבעה חודשים, גורם מצפון אמריקה הזמין ממנה סחורה בהיקף של 90 מיליון דולר בשנתיים הקרובות, אם וכאשר תתחיל לגדל קנאביס ולייצאו • יועצי החברה, שצפויה להתמזג עם השלד בורסאי קמן קפיטל, הם השר לשעבר חיים רמון והפרסומאי יורם דרורי • שוק הקנאביס רותח בימים האחרונים על רקע לגליזציה מלאה לשימוש בקנאביס בקנדה

חנות קנאביס בקנדה / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
חנות קנאביס בקנדה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

חברת אסיף 420, חברת קנאביס צעירה שהוקמה לפני כארבעה חודשים, ומעוניינת להקים פעילות גידול קנאביס וייצור מוצרים ייחודיים בחו"ל, דיווחה כי חתמה על הסכם עם גורם מצפון אמריקה שהזמין סחורה בהיקף של 90 מיליון דולר בשנתיים הקרובות - הסכם שימומש אם וכאשר החברה תתחיל לייצר ולייצא את מוצריה מהמדינה שבה היא פועלת.

אסיף 420 מנוהלת על ידי גלעד אופיר, וצירפה לשורותיה מאז כיועצים את שר הבריאות והמשפטים לשעבר חיים רמון, וכן את יורם דרורי, יו"ר משרד הפרסום דרורי שלומי, ואוון הורוביץ, מייסד ומנכ"ל אינדקס הקנאביס Weed Club מקליפורניה.

לדברי אופיר, עדיין אי אפשר לחשוף באיזו מדינה מקימה החברה פעילות גידול קנאביס או באיזה שלב מצויה הפעילות, אבל החברה מתכננת להתחיל למכור את מוצריה ב-2019. לדבריו, החברה נעזרת במערכות מידע מתקדמות, ובין השאר, נעזרה בהן כדי לבחור את השווקים שבהם תגדל את הקנאביס ולהיכן כדאי לה למכור. לדברי החברה, בכוונתה לפתח מוצרי בריאות, קוסמטיקה ושמנים מבוססי קנאביס ולפעול בשוק הקנדי.

לפני כחודש דיווח השלד הבורסאי קמן קפיטל  כי נחתם הסכם מחייב למיזוג עם אסיף 420. אם יאושר המיזוג על ידי בעלי המניות של קמן, יקבלו בעלי המניות של אסיף 420 כ-60% מהחברה הבורסאית. שוויה של קמן עומד כיום על 15.3 מיליון שקל, ומנייתה אינה מגיבה כעת, שכן היא ברשימת השימור בבורסת תל אביב.

שוק הקנאביס רותח בימים האחרונים, על רקע לגליזציה מלאה לקנאביס בקנדה ומחסור בחומר במדינה זו. חברות שיצליחו להיכנס לפעילות בשנה הקרובה - כמעט מובטח כי יהיו מסוגלות לייצא את מוצריהן לקנדה, לשוק הבידורי.

היקף המכירות בימים הראשונים מעיד כי הביקוש אף גדול מכפי ששוער. ואולם בטווח של שנתיים-שלוש, צפוי ההיצע העולמי הנבנה כעת כדי לענות על הביקוש בקנדה, להעלות על הביקוש במדינות המתכננות לגליזציה של הקנאביס במהלך אותה התקופה. על רקע דינמיקת שוק זו, חתמה אסיף 420 את ההסכם.

נזכיר כי לא רק חיים רמון הוא פוליטיקאי עבר המאמין בקנאביס. לפני כמה שבועות נודע כי גם אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, מונה לתפקיד יו"ר חברת אינטרקיור  שמיזגה לתוכה את חברת הקנאביס הפעילה קנדוק. יצויין כי רמון ודרורי משמשים באסיף 420 כיועצים, ואילו ברק אמור להיות יו"ר פעיל באינטקיור ולהשתכר בהתאם.

גילוי מלא: ורד רמון ריבלין, עורכת "ליידי גלובס", היא אשתו של חיים רמון