מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט בוועידת החדשנות: "תזכרו את המורשת של פרס"

שמידט, מי שהיה מנכ"ל גוגל והיום משמש כיועץ טכני לאלפבית, השתתף אמש בפתיחת ועידת רה"מ לחדשנות ונשא נאום נרגש בו שיבח את החדשנות הישראלית • לדבריו, "ישראל צריכה לקחת על עצמה להיות מנהיגה עולמית במתמטיקה, בינה מלאכותית, רפואה ומחשוב קוונטי; זה הבסיס לחדשנות ולסטארט-אפים של העשור הבא"

טקס חלוקת פרסי ראש הממשלה לחדשנות / צילום: קובי גדעון, לע"מ
טקס חלוקת פרסי ראש הממשלה לחדשנות / צילום: קובי גדעון, לע"מ

אריק שמידט, מי שהיה מנכ"ל גוגל והיום משמש כיועץ טכני לאלפבית וכחבר דירקטוריון בחברה, הוא ככל הנראה הפרזנטור הטוב ביותר של מדינת הסטארט-אפ ישראל. בפתיחת ועידת ראש הממשלה לחדשנות אתמול (ד') הוא נשא נאום נרגש, בו שיבח את החדשנות הישראלית ואת ממשלת ישראל שמקדמת אותה.

"אני חושב שאני מבין את הנוסחה", אמר שמידט, "זה מתחיל עם כישרון יוצא דופן והשכלה מצוינת, וזה עובר דרך שירות צבאי, בעיקר ביחידה 8200, שנותן יתרון אדיר. אבל צריך להסתכל על זה בזווית רחבה אפילו יותר: ישראל צריכה לקחת על עצמה להיות מנהיגה עולמית במתמטיקה, בינה מלאכותית, רפואה ומחשוב קוונטי. זה הבסיס לחדשנות ולסטארט-אפים של העשור הבא".

שמידט הזכיר את הנשיא שמעון פרס ואמר כי בזכות החזון שלו לגבי עתידה של ישראל, גוגל מעסיקה כיום יותר מ-1,000 עובדים בארץ. "אנחנו אוהבים את ישראל וממשיכים להשקיע בה בכל דרך אפשרית. היום חלק גדול מהמחקר שלנו נעשה בישראל, וחלק גדול מעבודת הבינה המלאכותית נעשית כאן", אמר.

שמידט הזכיר את השקעותיה בישראל של קרן Innovation Endeavors שהוא עומד בראשה ואמר כי קיבל השראה מהחדשנות הישראלית וייסד חברה שעד כה השקיעה יותר מ-360 מיליון דולר ב-63 סטארט-אפים ישראלים. הוא הזכיר את האקזיט של אחת מחברות הפורטפוליו, חברת דאטורמה, "שלשמחתנו היא עכשיו חלק מסיילספורס"; וכן את ההשקעה בקבוצת הסייבר team8 שמניבה כעת פירות.

שמידט קרא למדינת ישראל להוביל פיתוח טכנולוגיות למידה לצמצום פערים בין ילדים עניים ועשירים, טכנולוגיות אגריטק שיאפשרו להפיק פי עשרה יותר חלבון לדונם וטכנולוגיות בריאות שיאפשרו להדביר מחלות ולהעריך חיים. "תזכרו את המורשת של פרס, שהראה שאפשר להפוך מדבר לנווה מדבר, ותשתמשו באותה חדשנות שאתם בונים כדי שתאפשר לכולנו לחיות עד גיל 200".

ועידת ראש הממשלה לחדשנות נפתחה אתמול בנוכחות אורחים רבים מחו"ל, בהם סגן נשיא סין, וואנג צ'י-שאן; מייסד ויו"ר עליבאבא, ג'ק מא; אריק שמידט; סגן נשיא פייסבוק, דיוויד מרכוס; ועוד רבים. הוועידה מציגה את תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום בריאות, מזון, חקלאות, סייבר וקיימות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בוועידה את הישגי ההייטק הישראלי, בהם 300 מרכזי הפיתוח בישראל, פיתוחים בתחום הבריאות הדיגיטלית והישגים בתחום טכנולוגיית המכוניות האוטומוטיב שבו התקדמה ישראל משמעותית מאז מכונית הסוסיתא, שאת תמונתה הציג נתניהו. הוא אמר כי ימשיך לפעול כדי לשמור על ישראל ככוח טכנולוגי גלובלי ואף לחזק קשרים עם העולם הערבי, שיכול ליהנות מהזדמנויות משותפות בתחומי המים, התקשורת ועוד. "טכנולוגיה וחדשנות הן כוח לשלום", אמר ראש הממשלה.

במהלך הטקס העניק נתניהו את פרסי ראש הממשלה לחדשנות ל-3 חברות סטארט-אפ ישראליות: חברת DouxMatok, שפיתחה סוכר עם כמויות מופחתות של סוכרים ומלחים; חברת חברת Emedgene, שפיתחה טכנולוגיה לפיענוח מידע גנטי בתוך דקות ספורות; וחברת Unbound Tech, שפיתחה טכנולוגיית הצפנה רבת-עוצמה לאבטחת מידע ארגוני.