גדעון סער מגיב לנתניהו: קונספירציה ללא ראיות, חצה קו אדום

לאחר שאמש האשים נתניהו את סער כי הוא חותר להדיחו, השר לשעבר פנה היום בגלי צה"ל לרה"מ ואמר: "אם יש ראיות כלשהן נגדי - שיראו אותן" • לדבריו, "נתניהו מוקף באנשים חורשי רעות, וצר לי שבחר בכך" • דובר רה"מ: "תגובה היסטרית של סער. מי שקורא לרה"מ 'שקרן' כנראה החליט להתאבד בליכוד"

גדעון סער / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
גדעון סער / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

השר לשעבר גדעון סער פנה היום (ה') בגלי צה"ל לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אם יש ראיות כלשהן נגדי - שיראו אותן".

בראיון נרגש האשים סער את נתניהו ואמר: "מה שנתניהו עשה הוא דבר חמור וחציית קו אדום. הוא מוקף באנשים חורשי רעות, וצר לי שבחר בכך". 

הוא הוסיף: "עליתי לדרגת איום על המשטר. אמרתי לרעייתי - לא מתקרבים לאף קונסוליה. מתנהל נגדי משפט שדה ללא ראיות. אני אומר לנתניהו - מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך". 

עוד אמר סער: "אין בזה שום סיבה ושום היגיון פוליטי תנועתי. הדבר הזה אינו מרתיע אותי, ואני לא נבהל. אני הולך לפי הערכים של התנועה הלאומית, כפי שלמדנו מילדות".

עוד ציין סער כי הוא נדהם מהתנהגות העיתון "ישראל היום" אשר אפילו לא פנה לתגובה אליו, כאשר אחרי הפרסום המתקפה נגדו ממשיכה באמצעות הודעות דובר. "אני הייתי זה שהכניס את 'ישראל היום' לרשימת העיתונים המפרסמים פרסומים ממשלתיים", הוא אמר. 

דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, הגיב לראיון של סער ואמר: "מדובר בתגובה היסטרית של גדעון סער. מי שקורא לראש הממשלה 'שקרן' כנראה החליט להתאבד בליכוד". 

נתניהו: סער חותר תחתיי

נזכיר כי אמש (ד') האשים ראש הממשלה נתניהו את השר לשעבר גדעון סער בכך שהוא חותר להדיחו. דבריו נאמרו לאחר שאתמול בבוקר פרסמו "ישראל היום" והכתב מתי טוכפלד כי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, המקורב לגדעון סער, מתכנן "פוטש" נגד ראש הממשלה נתניהו באמצעות שימוש בסעיף חוק המאפשר להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אדם אחר מהליכוד אשר אינו נתניהו אחרי מערכת הבחירות הבאה.

בתגובה לכך מסר אתמול הנשיא ריבלין כי בדברים "אין מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים". 

בסביבת נתניהו מסרו אתמול כי "המזימה שפורסמה היום ב'ישראל היום' לא נולדה בבית הנשיא אלא אצל בכיר לשעבר בליכוד"; ואילו השר לשעבר גדעון סער התייחס אתמול בבוקר לדברים בטוויטר וכתב כי "אין שחר לדברים שפורסמו. הם מופרכים לחלוטין. מטרידה אותי המחשבה שיש מי שלוחש על אוזנו של ראש הממשלה הבלים מסוג זה".