היהלום שבכתר: עם מי נפגש בהודו יורם דבש?

וגם: אהוד רצאבי, יו"ר אילן, מגשים חלום בתל אביב

בכירי ובכירות ענף היהלומים במפגש הפדרציה / צילום: ירון שחר
בכירי ובכירות ענף היהלומים במפגש הפדרציה / צילום: ירון שחר

יורם דבש, נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים, שב באחרונה ממומבאיי שבהודו, שם התקיימה הוועידה השנתית של פדרציית בורסות היהלומים העולמית - WFDB. בוועידה זו נבחר דבש לעמוד בראש ועדה בינלאומית חדשה שתוביל תהליכים אסטרטגיים לקידום הענף בעולם. 

בוועידה נכחו נציגים מכל העולם, כאשר מה שצד את עניינו היה המראה באחת התמונות. תמונה זו מזכירה את תמונתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שקיימה בראשית החודש ביקור ממלכתי בישראל. מרקל, נזכיר, נפגשה עם נציגי חברות הייטק ישראליות, פגישה ממנה נעדרו נשים. אולם, בעוד שלא חסרות נשים בצמרת ההייטק הישראלית, נראה על סמך התמונה שמשוק היהלומים הן נעדרות. מי שכן בולטת בנוכחותה בתמונה היא מארי-שאנטל קנינדה, מנכ"לית מועצת היהלומים העולמית (WDC). 

נזכיר כי דבש שימש בעבר כסגן נשיא WFDB, ובמארס האחרון הודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מוותר על מועמדותו לתפקיד נשיא, על מנת להתמקד בתפקידו כנשיא הבורסה ברמת גן ולהוביל לשינוי פני הענף בישראל ולחילוצו מהמשבר שבו הוא נמצא.

לביקור בהודו התלוו אל דבש: ערן זיני, מנכ"ל בורסת היהלומים; בועז מולדבסקי, יו"ר מכון היהלומים; שמואל עייני, עו"ד בורסת היהלומים; מאיר ורטהיים, יו"ר הועדה המשפטית בפדרציית היהלומים העולמית. 

אהוד רצאבי, יו"ר אילן, מגשים חלום בתל אביב

בסוף השבוע שעבר חנכה עמותת איל"ן בשיתוף עם עיריית תל אביב, ביטוח לאומי ומשרד הרווחה, את מרכז היום הראשון בעיר המיועד למשתקמי העמותה מגוש דן. זאת, בהשקעה בשווי של כ-22 מיליון שקל. המרכז החדש נקרא על שמה של המתנדבת הפעילה חנה לאור, ממקימי עמותת איל"ן. חנה, בת 94, משמשת יו"רית פעילה של סניף איל"ן ת"א ואחראית על הקמתו בשנת 2008.

רו"ח אהוד רצאבי, ח"כ לשעבר, מנכ"ל אמד, המכהן כיו"ר איל"ן, אמר בפתיחת הטקס כי "החלום הזה שהחל לפני 10 שנים דינו היה להתגשם וזאת לאחר הרבה מאוד מאבקים". רצאבי הוסיף כי "את איל"ן הכרתי בזכות חברי הטוב מגיל 14 - פרופ' יורם דנציגר, לשעבר שופט בית המשפט העליון, שנוכח כאן היום. בזכותו אני באיל"ן בהתנדבות ואני מתרגש בכל יום מחדש".

עוד נכחו: בועז הרמן, מנכ"ל איל"ן; פרופ' יורם דנציגר, לשעבר שופט ביהמ"ש העליון; ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים; רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו; מהרטה ברוך רון, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו; הרב ישראל לאו, הרב הראשי של תל אביב יפו; שמואל ויינגלס, מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים בביטוח הלאומי; עו"ד מיכל הרצוג; דורין אריסון; סילבינה פרוינד, מנהלת סניף אילן בעיר, ואחרים. 

שמואל ויינגלס, אביגדור קפלן, חנה לאור, אהוד רצאבי ובועז הרמן/ צילום: חן גלילי
 שמואל ויינגלס, אביגדור קפלן, חנה לאור, אהוד רצאבי ובועז הרמן/ צילום: חן גלילי