בכיר בחברת האם של גוגל התפטר בעקבות תחקיר ההטרדות המיניות

ריץ' דבוול, שהיה מנהל בגוגל X, התפטר לאחר שהוזכר בתחקיר "הניו-יורק טיימס" על טיוח ההנהלה של ההטרדות המיניות באלפאבית

גוגל / צילום: שאטרסטוק
גוגל / צילום: שאטרסטוק

בכיר באלפאבית, חברת האם של גוגל, ריץ' דבוול, התפטר לאחר שהוזכר בתחקיר "הניו-יורק טיימס" על טיוח ההנהלה של ההטרדות המיניות בחברה, כך דווח באתר Axios. הגדרת התפקיד של דבוול הייתה "מנהל אבולוציה מהירה ומדע משוגע" בחברת X, שאחראית על הפרויקטים הניסיוניים של אלפאבית. לפי הדיווח, הוא לא קיבל תמורה כספית על עזיבתו.

לפי "הניו-יורק טיימס", דבוול הזמין את מהנדסת החומרה סטאר סימפסון להצטרף אליו לפסטיבל ברנינג מן, בזמן שזו התראיינה לעבודה בגוגל, ואמר לה שהוא ואשתו פוליאמוריים. סימפסון הגיעה לפסטיבל בתקווה שזה ישפר את סיכוייה להתקבל לעבודה, בלבוש מקצועי ובליווי אמה, אך דבוול עודד אותה להוריד את בגדיה וביקש לתת לה עיסוי. מאוחר יותר, סימפסון גילתה שלא התקבלה לעבודה, ושדבוול ידע זאת כבר כשבחרה להגיע לפסטיבל.

לדבריה, היא הודיעה לגוגל על שורת האירועים שנתיים לאחר מכן והתבקשה לא לחשוף אותם ציבורית, תוך הבטחה כי הנושא יטופל. למרות זאת, דבוול המשיך לעבוד בחברה. דבוול אמר בתגובה ל"ניו-יורק טיימס" כי הוא מתנצל על ה"שיפוט הלקוי" וטען שחשב שסימפסון ידעה שלא התקבלה לעבודה כשהגיעה לפסטיבל.

התחקיר של "הניו-יורק טיימס" התמקד בעיקר במייסד אנדרואיד, אנדי רובין, שעובדת האשימה בתקיפה מינית ב-2013. לפי התחקיר, לאחר שגוגל מצאה כי טענותיה אמינות, הוא עזב את החברה, וקיבל מגוגל 90 מיליון דולר. רובין הכחיש את ההאשמות וגם את גובה הסכום שקיבל כשעזב את החברה, ופרסם ציוץ לפיו "האשמות השווא האלה הן חלק מקמפיין השמצה שנוגעות לכך שאני נמצא בעיצומם של גירושים וקרב על משמורת".

ביום חמישי מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי שלח אימייל לכלל עובדי החברה בו טען כי 48 עובדים, בהם 13 בכירים, פוטרו מגוגל בשנתיים האחרונות בשל הטרדות מיניות, הכחיש כי ניתן להם תשלום כספי עם עזיבתם ופירט את הכלים באמצעותם גוגל מאפשרת לעובדיה להתלונן. אתמול דווח כי עובדי גוגל מתכננים מחאה בזמן שעות העבודה נגד התנהלות החברה מול בעיית ההטרדות המיניות, כפי שנחשפה בתחקיר