מנהל מטה ההסברה בלשכת ראש הממשלה עוזב את תפקידו

ירדן ותיקאי כיהן בתפקיד מאז שנת 2008 והוביל מאות פעילויות הסברה בינלאומיות • נתניהו: "אני מודה לירדן ותיקאי על שירות מסור ומקצועי למען ההסברה הישראלית. הוא סייע לה רבות במהלך שנות שירותו, לרבות באירועים ביטחוניים מאתגרים"

ירדן ותיקאי, מנהל מטה ההסברה בלשכת ראש הממשלה הודיע היום (ד') לראש הממשלה כי החליט לעזוב את תפקידו. ותיקאי כיהן בתפקיד מאז שנת 2008 והוביל מאות פעילויות הסברה בינלאומיות, בשיתוף כל גופי ההסברה במשרדי הממשלה וגופי הביטחון של ישראל. ותיקאי הקים את המטה במרץ 2008, וניהל אותו במשך כ-11 שנה.

בשנים האחרונות ישנה תחלופה גדולה בקרב אנשי הדוברות הבכירים המקיפים את ראש הממשלה. בעז סטמבלר עזב בראשית 2018, ועוד קודם לכן בשנים האחרונות פרשו מן התפקידים הבכירים בהסברה סביב נתניהו האנשים הבאים: רן ברץ; לירן דן; רפי שמיר; יועז הנדל; מארק רגב (אשר קודם לתפקיד שגריר ישראל בבריטניה); ודיוויד קיז, שיצא להשעיה אחרי שמספר נשים חשפו כי תקף אותן בעבר בארה"ב.

מאז עזיבת קיז את הלשכה בחודש אוגוסט השנה ממלא אופיר גנדלמן, דוברו של נתניהו לשפה הערבית, גם את תפקיד הדיברור לתקשורת הזרה באנגלית.

הדוברת הבכירה לצידו של נתניהו כיום היא שיר כהן, הממלאת את התפקיד מאז חודש ינואר 2018. יחד עם זאת, מאז שלא הצליח נתניהו למנות את רן ברץ לראש מערך ההסברה, הוא הותיר את התפקיד של ראש מערך ההסברה (המצריך אישור ממשלה) ללא מינוי רשמי.

יצויין שגם תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אינו מאויש מאז שאלי גרונר פרש, וראש הסגל יואב הורביץ ממלא את תפקיד זה במקביל למשימותיו כראש הסגל.

ירדן ותיקאי מסר היום: "הקמת מטה ההסברה בלשכת ראש הממשלה יצרה מהפך. מפעולות עצמאיות של כל אחד מגופי ההסברה, למערכת משומנת ומתקדמת שפועלת במתואם ומנצלת היטב את מגוון כלי ההסברה שיש למדינת ישראל. אין בית ספר טוב יותר ללימוד מנהיגות, דיפלומטיה ושימוש בהסברה לקידום מדיניות מאשר עבודה לצדו של ראש הממשלה נתניהו."

נתניהו אמר "אני מודה לירדן ותיקאי על שירות מסור ומקצועי למען ההסברה הישראלית. הוא סייע לה רבות במהלך שנות שירותו, לרבות באירועים ביטחוניים מאתגרים. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".