ההשקעה בחברות לפני הנפקה השתלמה: גארי ליבלר גייס 100 מיליון דולר לקרן חמישית

ילין לפידות היא אחת המשקיעות בקרנות הקיימות של לייבלר

קרן שביט שמוביל המשקיע גארי ליבלר, המתמחה בגיוסי גישור לחברות לפני הנפקה, הודיעה על גיוס 100 מיליון דולר נוספים בקרן חמישית. שביט קפיטל היא קרן בעלת מודל עסקי ייחודי של השקעה בחברות כגישור לקראת הנפקה. חברות ישראליות רבות, בעיקר בתחום הביומד, מגיעות לקראת הנפקה עם מיעוט מזומן בקופה שהופך אותן רגישות להשפעות השוק. ההשקעה של קרן שביט מחזקת את החברות הללו לקראת הנפקה, שמתרחשת לרוב תוך שנים ספורות מן ההשקעה של קרן שביט בחברה. לאחר מכן הקרן יוצאת בהדרגה מהחברה ועושה את האקזיט שלה.

עד היום גייסה הקרן 400 מיליון דולר. בקרן שותפים גם ליאון רקנאטי (שהוא במקביל גם יו"ר ומנכ"ל קבוצת ההשקעות גלנרוק), יונתן ליבלר, גבריאל מנגד וארז ויבל, ורוני רוזנהיימר כ- venture Partner. משקיעי הקרן הם ברובם גורמים מאוסטרליה או ארה"ב, רובם בעלי אוריינטציה פרו יהודית. כמו כן אחת המשקיעות בקרן היא ילין לפידות.

בין ההצלחות של הקרן ניתן למנות את ההשקעה בפואמיקס, שהתממשה במהירות ואת ההשקעה בקמהדע, שהייתה אחת המשתלמות ביותר. השקעות פחות מוצלחות היו למשל פוליפיד, שטרם הגיעה להנפקה ולכן לא סיפקה עדיין לשביט את האקזיט המהיר אליו התרגלה. חברת מאפי פארמה, אשר גם היא ניסתה להנפיק בעבר בעקבות השקעה של שביט אך זנחה בסופו של דבר תוכנית זו, זכתה השנה להשקעה של 40 מיליון דולר מחברת מיילן, וכעת שביט מחכה בסבלנות להמשך ההתפתחות, שלא תהיה בהכרח במסלול של הנפקה.

ככל הנראה התוצאה הכוללת היא הצלחה, והעדות לכך היא ששביט מגייסת עכשיו בפעם החמישית.

השקעות חדשות יחסית של הקרן הן חברת הטיפול בסרטן אלפא טאו, חברה בניהולו של עוזי סופר, שניהל בעבר את בריינסוויי שגם בה השקיעה הקרן, וחברת המכשור הרפואי לקנאביס סייקי מדיקל. ההשקעה של שביט בחברות מאותתת כי הן עומדות לקראת הנפקה.

שביט משקיעה לרוב כ-20-60 מיליון דולר בסבב. בהודעתה על הגיוס היום ציינה כי היא מעוניינת להרחיב כעת את פעילותה, מתמיכה רק בחברות המעוניינות להנפיק בנאסד"ק, לתמיכה גם בחברות המעוניינות להנפיק בקנדה, אירופה, אוסטרליה והונג קונג.