מנכ"ל משרד התקשורת בכנסת: "אם לא נטמיע את ה-IPv6 נהיה בבעיה"

כך אמר נתי כהן בדיון בנושא הטמעת הפרוטוקול בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת • "כרגע אנחנו לא במצוקת כתובות באינטרנט אבל אם לא ננקוט בצעדים נהיה בבעיה"

"קיבלנו החלטה אסטרטגית להסדיר את נושא ה-IPv6. אם אנחנו לא ניקח את זה כיעד לאומי נהיה במקום שאנחנו לא רוצים להיות בו בעוד כמה שנים", כך אומר נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת בדיון בנושא הטמעת הפרוטוקול בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת.

"כרגע אנחנו לא במצוקת כתובות באינטרנט אבל אם לא ננקוט בצעדים נהיה בבעיה. אנחנו לא מסתכלים רק על הפרוטוקול בקצה אלא מסתכלים על התשתיות ועל יכולת הניידות ועולם היישומים. בגרסה 6 מאגר הכתובות אינו מוגבל".

"אם לא נפעל בפעולת חירום אנחנו נדשדש ולא נוכל להגיע לעידן הבא בעולמות האינטרנט. אנחנו לא נערכים כמו שצריך והרגולציה לא לקחה את זה קדימה". כהן הדגיש כי יש לבצע התאמות לכל שרשרת הערך דרך ספקי תשתית, ספקיות האינטרנט, אתרי תוכן, אפליקציות, מערכות הפעלה, מערכות מורשת ויחידות קצה. התועלת מהמעבר לפרוטוקול היא ההיערכות של המדינה לעולם ה-IOT.

במסגרת ההמלצות ציין כהן כי המעבר לפרוטוקול ה-IPv6 יש להתייחס אליו כיעד לאומי. בנוסף יש לקבוע תוכנית רב שנתית בהובלת המשרד וכל הגופים הרלוונטיים כך שב - 2021 40% מהתעבורה תעבור דרך הפרוטוקול החדש. עוד הוא אמר כי כל ציוד בעל כתובת IP המיוצר בישראל ומיובא לישראל נדרש לתמוך בפרוטוקול החדש.

מנכ"ל איגוד האינטרנט יורם הכהן אמר צריך ליזום הצעת מחליטים בממשלה כדי לעשות מאמץ משותף לקידום הנושא. הוא אמר עוד כי יש למפעילים הגלובליים משקל מאוד גדול בעולם הזה. הבעיה היא באתרי התוכן הגדולים שחייבים לעבור לתמוך בפרויקט. לשכנע את כולם לעבור ל-IPv6 זה לא קל, אבל אין ספק שאם גוגל תפעל לכך זה יעזור מאד.

נציג מטה התקשוב במשרד ראש הממשלה אמר שבתוכנית העבודה התוכניות לממשל זמין יעודכנו לתמוך בפרוטוקול החדש.