הארגונים העסקיים עתרו למניעת השביתה במשק: נזק של מיליארד שקל

ההסתדרות מתכוונת להשבית את המשק החל מיום רביעי בקריאה לשיפור רמת הבטיחות באתרי הבנייה • הארגונים העסקיים טעונים כי "גרימת נזק כספי משמעותי למשק ולכלל המגזר העסקי אינה הדרך לפתרון"

הקמפיין של ההסתדרות לבטיחות באתרי הבנייה
הקמפיין של ההסתדרות לבטיחות באתרי הבנייה

כשברקע כוונת ההסתדרות הכללית להשבית החל מיום רביעי את המשק, בקריאה לשפר את רמת הבטיחות באתרי בנייה ובמקומות עבודה, הארגונים העסקיים עתרו היום (ב') לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוצאת צו למניעתה.

בעתירה נכתב כי "אנחנו מכירים בצורך לקדם משמעותית את נושא הבטיחות בעבודה, אך גרימת נזק כספי משמעותי למשק ולכלל המגזר העסקי אינה הדרך לפתרון".

"עובדים כדי לחיות", נערכים להשבתה מלאה של המשק

העותרים קראו עוד לבית הדין להורות לצדדים, קרי ההסתדרות הכללית ונציגי משרדי הממשלה, להתכנס למשא-ומתן למען מציאת פתרונות יעילים למשבר.

יו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן הצהיר כבר בשבוע שעבר כי המשק יושבת החל מיום רביעי הקרוב, בשל ריבוי תאונות העבודה שגבו מאז תחילת השנה את חייהם של 37 בני אדם. הרוב המוחלט של התאונות אירע באתרי בנייה.

במסגרת השביתה יושבתו כל השירותים במשק, ממשרדי ממשלה, נתב"ג, מערכת החינוך , רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות ועוד.

בעתירה שהוגשה היום טענו הארגונים העסקיים כי השביתה תוביל כבר מהיום הראשון לנזק כספי ישיר למשק בהיקף של כמיליארד שקל וככל שהיא תימשך, היקף הנזק יגדל.

בתביעה נטען עוד כי ההסתדרות עושה שימוש בלתי סביר ובלתי מידתי בכלי השביתה תוך פגיעה קשה בכלל המשק הישראלי ותושבי המדינה שכלל אינם צד בסכסוך והם בבחינת 'קרבן תמים'. עוד נטען כי השבתת המשק תסב פגיעה בעיקר לאוכלוסייה החלשה בישראל, כמו קשישים ונתמכים סעד שזקוקים לשירותי המדינה באמצעות המוסד לביטוח לאומי ושירותי הבריאות: "הכוח של השביתה לגרום נזקים כבדים וסבל בל ישוער לציבור רחב שכלל אינו צד לסכסוך, אינו בלתי מוגבל והוא נדרש לאיזון מול זכויות ואינטרסים אחרים של הציבור", נכתב בעתירה.

עוד נכתב בעתירה כי "לכל אותם אלפי עסקים שמשנעים את תוצרתם באמצעות הנמלים יש הזמנות של לקוחות מחו"ל עם מועדי אספקה מוגדרים ואי עמידה במועדים אלה תגרום לנזקים עצומים בחל מפגיעה בלתי הפיכה במוניטין שצברו וזאת תוך התרת השטח למתחרים ממדינות אחרות. פגיעה קשה ביותר תיגרם גם לענפי המסחר השונים".