בקרוב בכרום: פרסומת זדונית באתר? כל הפרסומות בו ייחסמו

בגרסת כרום 71, שעתידה לצאת בחודש הבא, אתר שיראה פרסומות זדוניות באופן תדיר יגרור חסימה של כל הפרסומות שבו, גם אלה שאינן זדוניות

גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK
גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK

גוגל תשיק בקרוב עדכון לדפדפן כרום שיילחם באתרים שמציגים פרסומות זדוניות לגולשים. בגרסת כרום 71, שעתידה לצאת בחודש הבא, אתר שיראה פרסומות זדוניות באופן תדיר יגרור חסימה של כל הפרסומות שבו, גם אלה שאינן זדוניות. לפני כן, מפעילי האתרים יקבלו 30 יום בהם יתאפשר להם לנקות את האתר מפרסומות כאלה לאחר שהתקבל עליהם דיווח. הסנקציה תופעל במקרה שבו הם לא יעמדו בתנאי.

משתמשי כרום יקבלו את האפשרות לכבות את הפיצ'ר הזה, אך רבים ככל הנראה ישאירו אותו פועל וכך יפגעו בהכנסה של האתר, מה שאמור לתת למפעילי האתרים תמריץ לעמוד בכללים.

פרסומת זדונית היא כזו שעשויה להציג הודעות מערכת מזויפות, להעביר את המשתמש לאתר אחר באופן אוטומטי, לנסות לגנוב ממנו מידע אישי ועוד. גם גרסת כרום 68 הטילה סנקציות דומות, וחסמה אתרים שמציגים פרסומות זדוניות עליהם דיווחו המשתמשים מלפתוח לשוניות או חלונות חדשים. שינוי משמעותי כעת הוא תקופת הביניים שניתנת למפעילי האתרים כדי להסיר פרסומות כאלה מהאתר, אפשרות שלא הייתה קיימת בכרום 68.