מיילן הצליחה לבלום את שיעור הירידה במכירות בצפון אמריקה; המניה מזנקת בחדות

חברת התרופות מיילן הצליחה ברבעון השלישי של השנה להכפיל את הרווח הנקי, למרות ירידה במכירות • החברה עקפה את תחזיות השוק בשורת הרווח, אך פיספסה בשורת ההכנסות • המכירות בצפון אמריקה ירדו ב-14% והסתכמו בכ-1.01 מיליארד דולר

מזרק האפיפן המקורי של מיילן /  צילום: רויטרס
מזרק האפיפן המקורי של מיילן / צילום: רויטרס

מנייתה של חברת התרופות מיילן , שנסחרה בעבר בתל-אביב, מזנקת כעת ביותר מ-15% בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה מהן עולה כי יצרנית האפיפן הצליחה להכפיל את הרווח הרבעוני למניה. 

מיילן רשמה רווח של 176.7 מיליון דולר, או 34 סנט למניה, לעומת רווח של 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם הסתכם ב-1.25 דולרים למניה, לעומת רווח של 1.1 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד, ומעל תחזיות השוק לרווח של 1.19 דולרים למניה.

מנגד, בשורה העליונה, החברה דיווחה על מכירות בגובה 2.86 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 4% במכירותיה של החברה לעומת מכירות של 2.99 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומתחת לתחזיות השוק למכירות של 2.91 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

עם זאת, למרות השחיקה בשוק הגנרי בצפון אמריקה, יצרנית התרופות הגנריות השנייה בגודלה בעולם במונחי מכירות, הצליחה לבלום את שיעור הירידה במכירות, במה שעשוי לסמן נקודת מפנה לגבי ההמשך. מכירותיה של מיילן בצפון אמריקה ירדו ב-14% ל-1.01 מיליארד דולר, כאמור, שיעור ירידה נמוך מזו שנרשמה ברבעון הקודם. הירידה מיוחסת לחולשה במכירות האפיפן. נזכיר כי באוגוסט האחרון רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישרה לטבע הישראלית את השקת הגרסה הגנרית לאפיפן.

בתוך כך, מיילן אישררה את תחזית הרווח וההכנסות לשנת 2018 כולה.

נזכיר כי בנובמבר של 2017 הודיעה מיילן על מחיקה מהבורסה בתל-אביב, מהלך שנעשה בפועל בפברואר השנה, וזאת לאחר ניסיון הסרק להשתלט על חברת פריגו. הצעת הרכש לפריגו מצד מיילן, שנסחרה בתל-אביב מנובמבר 2015, נדחתה ברוב של 60% מהגופים המוסדיים בתל-אביב.