עיריית ניו יורק וקרן JVP משיקים תחרות סטארט-אפים בינלאומית

מטרת התחרות היא להקים מערכת הגנת סייבר, שתאפשר לערים להעניק הגנת סייבר כחלק מהשירותים העירוניים שלהן • קרן JVP צפויה להעניק לפחות מיליון דולר לחברות שיזכו בתחרות

אראל מרגלית / צילום: איל יצהר
אראל מרגלית / צילום: איל יצהר

עיריית ניו יורק יוצאת בתחרות סטארט-אפים בינלאומית על הקמת מערכת הגנת סייבר, שתאפשר לערים להעניק הגנת סייבר כחלק מהשירותים העירוניים. המערכת מתוכננת להגן על חברות בינוניות וקטנות (SMB), תחום זנוח על ידי מרבית חברות הגנת הסייבר, המעדיפות להתמקד בחברות גדולות, עתירות מזומנים. היוזמה מושקת במקביל במרכזי חדשנות בארה"ב, ישראל, יפן, דרום קוריאה, סינגפור, גרמניה, בריטניה, צרפת ופינלנד במסגרת פורום בינלאומי שהקימה עיריית ניו יורק.

קרן JVP הישראלית תרכז את הפרויקט ותסייע באיתור הסטארט-אפים הזוכים. JVP הודיעה שתעניק לפחות מיליון דולר לחברה או החברות שיזכו בתחרות. יואב צרויה, שותף כללי בקרן JVP, אומר כי הסכום שהקרן תעניק בסופו של דבר יהיה "גבוה בהרבה" ממיליון דולר, מה שהופך לדבריו את הפרויקט לאטרקטיבי לחברות סייבר ברחבי העולם: "אנחנו מובילים את המיזם הזה עם צוות מקצועי שבוחן את הפניות, ואנחנו מצפים שנגיע לכ-200 מועמדים בתחרות. זו לא פעם ראשונה שיש שיתוף פעולה בין תקציבים ציבוריים ופרטיים אבל לבוא עם העוצמה של העיר ניו יורק זה באמת משהו משמעותי".

עיריית ניו יורק עצמה תעניק לארבעה עד שמונה מתמודדים שיעלו לשלב הגמר סכום בגובה 20,000 דולר וכמו כן תתמוך בזוכים באמצעות שותפים אסטרטגים גלובליים, שיסייעו להם בחדירה לשווקים בינלאומיים.

תחרות NYCx Cybersecurity Moonshot Challenge היא היוזמה הראשונה במסגרת ההחלטה האסטרטגית של עיריית ניו יורק להפוך את העיר למרכז סייבר גלובלי. כחלק מההחלטה השיקה העירייה לאחרונה את Cyber NYC, יוזמה לפיתוח וקידום מיזמים טכנולוגיים בתחום הסייבר בעיר בתקציב של 100 מיליון דולר, שכוללת מרכזי חדשנות, אקסלרטור, מרכז השקעות בינלאומי לטכנולוגיות סייבר ועוד.

צרויה מוסיף כי "אנחנו חברנו לעיריית ניו יורק ולאוניברסיטאות כמו קולומביה ו-NYU וגופים נוספים ליוזמה שנקראת סייבר NYC ועכשיו מדובר באחד המיזמים הראשונים שיוצאים מזה - NYCX - שיסייע לעסקים קטנים ובינוניים ליהנות מפתרונות סייבר מתקדמים, כשבדרך כלל הם נשארים מאחור. מדובר בקטגוריה משמעותית ופעם ראשונה שהמשאבים ממוקדים בסגמנט הזה".

בניו יורק פועלים כיום כ-240,000 עסקים קטנים ובינוניים, המהווים חלק מרכזי בצמיחה הכלכלית וביצירת הזדמנויות עסקיות בעיר. על פי נתוני המרכז לעתיד אורבני (CUF) לשנת 2017, עסקים קטנים המעסיקים פחות מ-20 עובדים נמצאים בתהליך רצוף של הגדלת מספר עובדיהם מאז 2001, וזאת למרות השפל הכלכלי. הדו"ח מדגיש שעסקים אלה השיגו במידה משמעותית את החברות הגדולות בקצב הגידול, ובין השנים 2009 ל-2017 הוסיפו קרוב לפי שלוש יותר משרות מדי שנה בהשוואה לחברות גדולות, המעסיקות מעל 500 עובדים.

את יוזמת העיר ניו יורק מובילים מפקדת הסייבר של ניו יורק (C3), מנהל הטכנולוגיה הראשי של העיר, החברה לפיתוח כלכלי (NYCEDC) וגופים נוספים. ג'יימס פטצ'ט, נשיא ומנכ"ל החברה לפיתוח כלכלי של ניו יורק, אומר: "אנחנו הופכים את ניו יורק לבית גידול של החדשנות העולמית בתחום הסייבר, ואנחנו מתכוונים להגן על כל אחד ואחת מתושבי העיר ועל כלל עסקיה, במקביל ליצירת אלפי משרות חדשות. אנו גאים לסייע בהשקת התחרות החשובה הזו שתועיל לעיר ותייצר טכנולוגיה שתשנה את כללי המשחק, עבור ניו יורק והעולם כולו".

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, אומר: "בעידן החדש איומי הסייבר לא מבדילים בין תאגידים גדולים לעסקים קטנים. כולם יעד מטרה. למרבה הצער, דווקא העסקים הקטנים אינם זוכים לתשומת לב מספקת בחיפושים שלהם אחר פתרונות סייבר מתוחכמים המתאימים להם. המטרה שלנו היא לקדם דור חדש של חדשנות פורצת דרך ותחרות Cyber Moonshot Challenge היא צעד חשוב בכיוון הנכון". קרן JVP, שנבחרה להקים את מרכז ההשקעות הבינלאומי של ניו יורק באבטחת סייבר, הצהירה על כוונה להקים עשר חברות סייבר חדשות בעיר בתוך שנה.

שיתוף הפעולה עם הערים הנוספות בעולם נעשה באמצעות הפורום הגלובלי Global Cyber Alliance שיזמה עיריית ניו יורק. עיריות וארגוני הייטק בערים המהוות מרכזי חדשנות יעודדו חברות סטארט-אפ מקומיות להגיש הצעות לתחרות.

פיליפ רייטינגר, מנכ"ל Global Cyber Alliance, אומר: "עסקים קטנים מתמודדים עם בעיות משמעותיות כשהן אינן מסוגלות להרשות לעצמן לרכוש את ההגנות הנדרשות. היוזמה החדשה תקדם פיתרונות פורצי דרך והפורום נערך להצגת הפתרונות האלה לעסקים בניו יורק ובערים נוספות בעולם".