ננו דיימנשן מזנקת 15% במחזור גבוה: דיווחה על פריצת דרך טכנולוגית

יצרנית מדפסות התלת ממד לתעשיית האלקטרוניקה דיווחה כי בבדיקות שנערכו אצל לקוחה אמריקאית נמצא כי מעגלי RF שמודפסים באמצעות טכנולוגיה של ננו דיימנשן זהים למעגלים שפותחו בשיטות ייצור מסורתיות

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן /  צילום: דיוויד גארב
עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן / צילום: דיוויד גארב

מניית חברת ננו דיימנשן   מזנקת היום (ד') במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה בת"א, זאת לאחר שיצרנית מדפסות התלת-ממד לתעשיית האלקטרוניקה דיווחה הבוקר על "פריצת דרך בתחום הדפסת תלת-ממד של רכיבים אלקטרוניים".

בחברה מציינים כי בבדיקות שנערכו על ידי חברת Harris האמריקאית, לקוחה של ננו דיימנשן, נמצא כי מעגלי RF (תדרי רדיו) מודפסים בתלת-ממד (באמצעות מדפסת מסוג DragonFly Pro של החברה) זהים לאלו של מעגלים שפותחו בשיטות ייצור מסורתיות.

האריס היא חברה מובילה בפיתוח מעגלי RF ללוחמה אלקטרונית ומערכות תקשורת. בשנים האחרונות, פיתוח מעגלים ומערכות מסוג זה, המשמשים להעברת מידע כגון נתונים, וידיאו וקול למרחקים ארוכים, התמקד בשיפור הניידות והביצועים. בנוסף, מציינים בננו דיימנשן, התמקדה האריס בהפחתת עלויות ובקיצור תהליך הפיתוח, שהינו לרוב תהליך ארוך, מורכב ורב-שלבי כאשר הוא מתבצע בשיטות ייצור קונבנציונליות.

מדפסת תת ממד של החברה / צילום: ננו דיימנשן
 מדפסת תת ממד של החברה / צילום: ננו דיימנשן


צפי לגידול חד בהכנסות

"השימוש ברכיבי אלקטרוניקה שהודפסו בתלת-ממד בתוך הבית ולא בהזמנה חיצונית, ליצירת אנטנות מהווה פריצת דרך, במונחי הזמן והעלות של יצירת אבות-טיפוס והוכחת היתכנות", אמר עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן. "כמו כן, רכיבי אלקטרוניקה שיוצרו בטכנולוגיה זו מאפשרים לפתח אנטנות אפילו קטנות וקלות יותר, בעלות מעטפת קשיחה ומעגלים גמישים, ללא צורך בכבלים ובמחברים."

ננו דיימנשן נוסדה ב-2012 על ידי שרון פימה, עמית דרור, סיימון פריד ודגי בן-נון. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה המשלבת הזרקת דיו (INKJET), הדפסת תלת-ממד וננוטכנולוגיה המאפשרת שימוש בדיו המוליך לטובת הדפסת המוליכים על כרטיסי מעגלים מודפסים. את המדפסת הראשונה מכרה החברה קצת אחרי המחצית הראשונה של שנת 2015.

בחברה, שתפרסם דוחות ב-15 בנובמבר, צופים כי ההכנסות ברבעון השלישי יסתכמו ב-1.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, ולעומת הכנסות של 143 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום 9 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, החברה צופה כי ההכנסות יסתכמו ב-3.32 מיליון דולר, לעומת 414 אלף דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד - קפיצה של כ-700% . בחברה הסבירו את העלייה בהכנסות בהגדלת המכירות ללקוחות קצה והתרחבות מערך ההפצה עולמי.

דרור ציין עוד כי "אנו צופים המשך מגמת הצמיחה ברבעון הרביעי ומעבר לכך תוך שאנו ממשיכים לממש את תכנית המכירות וההתרחבות הגלובלית".