ת"א ננעלה בעליות: ת"א 35 טיפס 0.4%; מדד הבנקים השלים זינוק של 14.5% מתחילת השנה

מניית פריגו נפלה לאחר שהחברה הנמיכה את תחזית הרווח ל-2018 • נייס קפצה לאחר העלאת התחזיות • בזק עלתה 1.85%, עזריאלי קפצה 1.65% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל • מדד הבנקים השלים זינוק של 14.5% מתחילת השנה

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שנחלשו לקראת סגירת המסחר, כשברקע המדדים בוול סטריט נסחרים בטריטוריה האדומה. מדד ת"א 35 עלה 0.4%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי ומדד ת"א בנקים טיפס 0.88%.

מניית פריגו  צללה ביותר מ-11% לאחר הנמכת תחזיות לשנה כולה; כיל  עלתה 3.2% לאחר שקבעה הסכמי מסגרת למכירת אשלג; בזק  עלתה 1.85%, עזריאלי קבוצה  קפצה 1.65% ומניית נייס  עלתה 2.75% אחרי העלאת תחזיות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי מדד ת"א עלה 2.9% ומתחילת השנה השלים עלייה של 9.8%; מדד ת"א 90 טיפס 0.9% ומתחילת השנה עלה 6.1%; מדד הבנקים זינק השבוע ב-5.1% ומתחילת השנה השלים זינוק של 14.5%.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.5%. מדד ת"א בנקים מטפס 0.3% ומדד ת"א 90 ללא שינוי מהותי. 

14:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שנחלשו במעט לאחר שפריגו הוציאה דוחות והנמיכה תחזיות להמשך. מניית פריגו צונחת 8% מעיבה על מדד ת"א 35 שעולה כעת 0.2% בלבד. 

מניית נייס  עולה אחרי פרסום דוחות כספיים חיוביים והעלאת התחזיות השנתיות שלה.

כיל  דיווחה אמש על הסכמי מסגרת לאספקת אשלג ל-3 שנים שגובשו מול לקוחות בסין. מנייתה עלתה בכ-1%-1.5%, וזו של בעלת השליטה בה, החברה לישראל, נסחרה ביציבות.

תוצאות הבחירות בארה"ב העניקו את השליטה בבית הנבחרים האמריקאי למפלגה הדמוקרטית ואת השליטה בסנאט למפלגה הרפובליקנית, בהתאם למרבית התחזיות המוקדמות.

המשקיעים האמריקאים ממתינים כעת לראות אילו שינויים במדיניות יחולו בעקבות תוצאות הבחירות, ויעקבו מקרוב אחרי אלה העשויים להשפיע על מצב הכלכלה ושוק ההון, כשבין הנושאים הבולטים הרלוונטיים שיעמדו על הפרק יעמדו מדיניות הסחר האמריקאית והמשך מלחמת הסחר מול סין, המדיניות הקשורה לתחום הבריאות, מדיניות ההגירה והמדיניות הפיסקאלית.

ב-UBS החליטו להגדיל את משקל היתר למניות בעולם בשל התפיסה ולפיה ירידות השערים החדות שנרשמו בשווקים בחודש אוקטובר מייצגות תיקון בתוך שוק שורי יותר מאשר התחלה של שוק דובי. ב-UBS סבורים כי היקף הירידות שנרשמו היה לא פרופורציונלי ביחס למצב השוק.

עוד הוסיפו ב-UBS כי מאז שהפחיתו את הפוזיציה המנייתית שלהם בחודש יולי, שוקי המניות ירדו עד 7%, וכעת מציגים תשואת חסר של כ-4% מאז.

לקראת פרסום הדוחות הכספיים של הבנקים לרבעון השלישי של השנה, באקסלנס ברוקראז' צופים "רבעון חזק עם תשואה על ההון של כ-10%". באקסלנס מעריכים כי "מזרחי טפחות צפוי להיות הבנק הרווחי ביותר, עם תשואה על ההון צפויה של קרוב לכ-12%" ואילו "הפועלים  צפוי להיות הכי פחות רווחי, עם תשואה על ההון צפויה של כ-9%. הפתעת הרבעון צפוי להיות שוב בנק דיסקונט". מלבד מניית הבינלאומי , שהתחזקה בכ-0.5%-1% מניות הענף נסחרו ביציבות יחסית, ומדד הבנקים נסחר בשינויים קלים.

בלידר שוקי הון החלו בסיקור מניית שופרסל  בהמלצת "קנייה", ורמי לוי בהמלצת "תשואת יתר", תוך שהעריכו כי שוק קמעונות המזון בישראל צפוי לצמוח בשיעורים "הדומים לקצב גידול האוכלוסייה", ובנוגע להמשך פעילות הרשתות לא צופים שם "שינויים מהותיים במבנה התחרות ובמאפייני הרגולציה בענף בשנים הקרובות. מניית שופרסל עלתה בכ-0.5%-1% וזו של רמי לוי נסחרה ביציבות.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בהמשך לעליות שנרשמו אתמול, כאשר מדד ת"א 35 מטפס ב-0.5% ל-1,650 נקודות.

העליות כעת מגיעות לאחר העליות שנרשמו אתמול בוול סטריט לאחר בחירות האמצע בארה"ב, לפיהן מפלגתו של טראמפ התחזקה בסנאט ומנגד איבדה את השליטה בבית הנבחרים. עם זאת, החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים בשעה מוקדמת זו.

09:45

יומו האחרון של שבוע המסחר בת"א נפתח הבוקר במגמה חיובית כאשר מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  עולים.

מניות פז נפט , נייס , שטראוס  ופתאל החזקות  בולטות בירידות בשעה זו. גם מניית כיל  רושמת ירידות על אף דיווח על הסכמי מסגרת חדשים לאספקת אשלגן לסין.

מניות אורמת , בזק , טבע  ומליסרון  בולטות בעליות הבוקר.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר בארץ, על רקע המגמה החיובית העולמית. אתמול ננעל המסחר בבורסה בעליות חדות,  כאשר מדד ת"א-35  זינק ב-1.77%, מדד ת"א 90 עלה 1.2% ומדד הבנקים ניתר ב-2.2%. 

בבחירות אמצע הקדנציה שתוצאותיהן פורסמו אתמול בארה"ב המפלגה הדמוקרטית זכתה לרוב בבית הנבחרים, בעוד שבסנאט הצליחו הרפובליקאים לשמור על הרוב שברשותם. 

בנאום שנשא לאחר שהתפרסמו התוצאות הדגיש טראמפ שהוא אינו מחפש עימותים עם הדמוקרטים. "נוכל לפעול יחדיו בנושאים רבים... הייתי רוצה לראות שיתוף פעולה בין שתי המפלגות. הייתי רוצה לראת אחדות. אולי לא בכל נושא, אך אני חושב שיש סיכוי טוב מאוד שנוכל לעשות זאת". שר-המשפטים, ג'ף סשנס, התפטר בעקבות דרישה מפורשת של דונלד טראמפ.

נאומו של הנשיא טראמפ והתפטרותו של שר המשפטים ג'ף סשנס השפיעו לחיוב על המשקיעים, והמדדים העיקריים זינקו מעלה. נאסד"ק טיפס ב-2.64%, S&P 500 עלה ב-2.12% ודאו ג'ונס עלה ב-2.13%.

בורסות אסיה קופצות היום, מובלות על ידי העליות החדות בוול סטריט אמש, כך שהניקיי היפני  מזנק בכ-2%, ההנג סנג  בכ-1% ומדד שנחאי  רושם גם הוא עליות.

היום צפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השלישי של השנה פריגו ,אבגול ,נייס  וביוטיים.