שוק המט"ח נסחר ביציבות: דריכות לקראת הודעת הפד מחר

הדולר טיפס 0.13% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.6 שקלים • הליש"ט איבד 0.37% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.81 שקלים • UBS על בחירות האמצע: "חוסר הסכמה בין מפלגתית לגבי קיצוצים בתקציב תוביל להמשך גירעון תקציבי" • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

דולריזציה / צילום: שאטרסטוק
דולריזציה / צילום: שאטרסטוק

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ד') ביציבות לאחר בחירות האמצע בארה"ב שלא הצביעו על הפתעות לעומת הסקרים המקדימים, כאשר הדמוקרטים השיגו רוב קטן בבית הנבחרים והרפובליקנים השיגו רוב בסנאט.

האירו נסחר ללא שינוי מול הדולר סביב 1.143 דולרים; הין עולה 0.13% מול הדולר ל-113.6 דולרים; הליש"ט משיל 0.13% מול הדולר ל-1.31 דולרים; הדולר טיפס 0.13% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.6 שקלים; הליש"ט איבד 0.37% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.81 שקלים; האירו איבד 0.5% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.194 שקלים.

ב-UBS Wealth Management כותבים לגבי בחירות האמצע, כי "חוסר הסכמה בין מפלגתית לגבי קיצוצים בתקציב תוביל להמשך גירעון תקציבי, מה שיפעיל לחץ כלפי מעלה על תשואות אג"חים ולחץ כלפי מטה על הדולר האמריקאי. באופן כללי, ההשפעה של תוצאות הבחירות תהיה ניטרלית על נכסי סיכון אך ישנם שני מגזרים - פיננסי ותעשייתי - בהם סיכון פוטנציאלי עלול להגיע מפוליטיקה של הקונגרס"

בנוגע להמשך, עיני השוק נשואות כעת ליום חמישי הקרוב (מחר), אז הפד יפרסם את הודעת הריבית. בשוק לא צופים לתזוזה בריבית אך מעניין יהיה לראות את התייחסות יו"ר הפד ג'רום פאואל לתוואי הריבית להמשך השנה ולשנה הבאה.