מניות לייבפרסון ופריגו איבדו גובה על רקע הפחתת תחזיות

בדוחות הרבעון השלישי, לייבפרסון עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, אך סיפקה תחזית נמוכה לרווחי הרבעון הרביעי • פריגו מצפה לרווח נמוך יותר בשל חולשת שוק תרופות המרשם • לייברסון נופלת ביותר מ-8% בבורסה בתל אביב, פריגו ממשיכה לאבד גובה לאחר הנפילה בסוף השבוע האחרון

מניות לייבפרסון  ופריגו  מכבידות היום על מדד ת"א-35 , על רקע ירידות שנרשמו במניות אלה בוול סטריט בסוף השבוע לאחר ששתיהן פרסמו דוחות רבעוניים. לייבפרסון יורדת כעת ביותר מ-8% לאחר ירידה של 9.4% ביום שישי בנאסד"ק, ופריגו שאיבדה כ-15% בשני ימי המסחר האחרונים בניו יורק, נחלשת כעת ב-1.5%.

לייבפרסון פרסמה את הדוחות ביום חמישי לאחר סיום המסחר בוול סטריט. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, ועמדה בתחזיות האנליסטים לרווח, אך סיפקה תחזית נמוכה ביחס לציפיות האנליסטים לרווחי הרבעון הרביעי, המשקפת הפחתת תחזית של החברה לשנה זו. הירידה במניה ביום שישי מגיעה לאחר עלייה חדה במחיר המניה מתחילת השנה - מעל 100%.

Roth Capital חיובי כלפי לייבפרסון

לייבפרסון מספקת פתרונות SaaS לניהול קשר בין ארגונים לצרכנים שלהם. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 64.2 מיליון דולר, צמיחה של 13.7% ביחס לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה הציגה הפסד תפעולי של 4.8 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 245 אלף דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה ההפסד הנקי העמיק מ-1.3 מיליון דולר ל-7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, ירידה של 47.3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 2 סנט, בדומה לתחזיות האנליסטים. לייבפרסון רשמה EBITDA רבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 5.8 מיליון דולר, ירידה של 19.5% לעומת הרבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ההכנסות גדלו ב-14% ל-184 מיליון דולר, ההפסד הנקי החשבונאי גדל ב-28% ל-18.6 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-2.6 מיליון דולר, ירידה של 33% לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

בחברה מצפים להכנסות של 63.9-65.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עם רווח נקי Non-GAAP של 1-3 סנט למניה, בהשוואה לתחזיות האנליסטים ל-7 סנט למניה. בחברה מסבירים זאת ברכישת שתי חברות צעירות - Conversable ו-AdvantageTec.

ב-Roth Capital ממשיכים להחזיק בגישה חיובית כלפי מניית לייבפרסון, כאשר האנליסט ריצ'רד באלדרי כתב בתגובה להפחתת תחזית הרווח כי "הפוקוס בטווח הקרוב הוא על השקעה בצמיחה ותמיכה בחברות שנרכשו". להערכתו, שווי החברה (כ-1.3 מיליארד דולר) נותר אטרקטיבי לאור האצת הצמיחה ובשל העובדה שהיא נסחרת בדיסקאונט בהשוואה לחברות דומות, והוא ממליץ על "קנייה" במחיר יעד של 31 דולר - פרמיה של 47% על מחיר המניה.

"פריגו איבדה את הפוקוס"

מניית פריגו נסחרה היום בירידות קלות לאחר שכבר הספיקה לרדת ביום חמישי בבורסה המקומית, בעקבות הדוחות שפורסמו באותו יום. פריגו הפחיתה שוב את התחזיות השנתיות שלה על רקע חולשה בשוק תרופות המרשם (Rx) - פעילות שאותה היא מתכננת למכור או לפצל, אך טרם התקדמה בכך. החברה, בניהולו של המנכ"ל החדש מורי קסלר, צופה כעת רווח נקי שנתי של 4.45-4.65 דולר למניה (כ-625 מיליון דולר) לעומת התחזית הקודמת, שגם היא מונמכת ביחס לתחזית המקורית, אשר הייתה ל-4.75-4.95 דולר למניה.

ברבעון השלישי הכנסות פריגו הסתכמו ב-1.13 מיליארד דולר, ירידה של 8% מהרבעון המקביל. החברה עברה מרווח להפסד נקי חשבונאי של 68 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הרבעוני הסתכם ב-150 מיליון דולר, ירידה של 24% מהרבעון המקביל.

בתגובה לדוחות כתב האנליסט הפארמה והביומד סטיבן טפר מאי.בי.אי כי "החברה איבדה את הפוקוס" וכי "מדובר בעוד דוח חלש מתוך מספר דוחות מאכזבים בשנים האחרונות". טפר מציין שפריגו הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בסך מיליארד דולר לתקופה בלתי מוגבלת, ומעריך שהיא מתרחקת מפעילות פיתוח עסקי מהותית ומעדיפה להחזיר הון לבעלי המניות. המלצת אי.בי.אי למניית פריגו היא "תשואת שוק" ומחיר היעד יורד מ-72 דולר ל-67 דולר, לעומת מחיר המניה כיום - 64.1 דולר, שמשקף לפריגו שווי של 8.8 מיליארד דולר.