נדחתה בקשת שטראוס להוריד את קמפיין שוקו טרה ללא סוכר

שטראוס ביקשה מהרשות השנייה למנוע את שידור הפרסומת של טרה למותג השוקו שלה, בטענה כי היא מטעה את הציבור לחשוב שהשוקו איננו ממותק - בעוד שבפועל הוא ממותק בסטיביה • הרשות: "אין בעובדה שהמוצרים כוללים רכיבים שונים כדי להביא לכך שההשוואה תהיה בלתי הוגנת"

שוקו טרה / צילום: ליאור נורדמן
שוקו טרה / צילום: ליאור נורדמן

נדחתה בקשתה של שטראוס להוריד את הקמפיין של שוקו טרה ללא סוכר. מועצת הרשות השנייה לא קיבלה את טענות שטראוס כי מדובר בהטעיה.

"התשדיר מציג השוואה בין מותגי שוקו לילדים", נכתב בהחלטת המועצה. "אין בעובדה שהמוצרים כוללים רכיבים שונים כדי להביא לכך שההשוואה תהיה בלתי הוגנת. למעשה יש לשער כי מוצרים רבים המתחרים ביניהם אינם כוללים בדיוק את אותם הרכיבים, ואין בכך כדי למנוע השוואה ביניהם בפרסומת. בפרט אין אנו רואים מקום למניעת השוואה בסוגיית טעם המוצר והעדפות צרכנים על בסיס סקרים".

הפרסומת מציגה סקר צרכנים שקובע כי "רוב הילדים שטעמו את שוקו טרה החדש בלי תוספת סוכר העדיפו אותו מהמתחרה המוביל עם תוספת סוכר". נזכיר כי שטראוס ביקשה מהרשות השנייה למנוע את שידור הפרסומת של טרה למותג השוקו שלה, בטענה כי היא מטעה את הציבור לחשוב שהשוקו איננו ממותק - בעוד שבפועל הוא ממותק בסטיביה.

שטראוס טענה כי סטיביה הוא ממתיק בטעם עז שחברות מזון מובילות בעולם, לרבות שטראוס, נמנעות מלשלב אותו במוצרים המיועדים לילדים. על כך השיבה הרשות כי היא איננה בעלת אמצעים ויכולת להכריע בסכסוכים בין גופים מסחריים, והבהירה כי שטראוס יכולה לנקוט הליך אזרחי נגד טרה ואף לפרסם פרסומת המציגה את יתרונות המוצר של שטראוס.