שר הביטחון ליברמן הגיש לרה"מ את התפטרותו; כחלון ודרעי קוראים להקדמת הבחירות

ליברמן צפוי לשוב לתפקיד חבר כנסת • בליכוד מנהלים מגעים כדי לייצב את הקואליציה, סופה לנדבר התפטרה וכחלון ודרעי קוראים להקדמת הבחירות • טרם התקבלה החלטה לגבי זהותו של שר הביטחון הבא

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיש הבוקר (ה') לראש הממשלה נתניהו את מכתב התפטרותו מן התפקיד. ההתפטרות תיכנס לתוקף תוך 48 שעות. ליברמן צפוי לשוב לתפקיד חבר כנסת, על פי החוק הנורווגי המאפשר לשר שאינו ח"כ לשוב ולעמוד בראש מפלגתו כחבר כנסת. המשמעות של הצעד הזה היא שח"כ יוליה מלינובסקי תתפטר מן הכנסת.

הדיונים בנוגע לזהות שר הביטחון הבא נמשכים. בליכוד הודיעו אתמול כי הם מנהלים מגעים כדי לייצב את הקואליציה. ח"כ דוד ביטן אמר הבוקר בגלי צה"ל כי מבחינתם ניתן גם לפנות לח"כ החדש במפלגת העבודה, רוברט טיבייב, "אשר אינו חבר מפלגתם" ויש עוד אפשרויות. בליכוד מעלים את האפשרות של הצעה לח"כ אורלי לוי-אבקסיס לחבור לליכוד, אך הסיכוי לכך נמוך מאוד, שכן היא ככל הנראה מתנגדת.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, יכנס היום בצהריים את פורום מטכ"ל לישיבת פרידה. שר הביטחון ליברמן יקיים בנוסף פגישות אישיות עם הרמטכ"ל, עם מנכ"ל משרד הביטחון ועם בכירים בהנהלת המשרד וינהל את הישיבה הביטחונית השבועית בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון.

על רקע ההתפטרות של ליברמן גם ח"כ סופה לנדבר הודיעה על התפטרותה, בעוד שר האוצר משה כחלון והשר לפיתוח הנגב אריה דרעי קוראים להקדמת הבחירות. דרעי אמר היום בפגישה סגורה עם רה"מ נתניהו כי "בעקבות הודעת השר כחלון כי יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר, צריך לתאם מועד בחירות מוסכם עם ראשי המפלגות. טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות".

מכתב ההתפטרות של שר הביטחון אביגדור ליברמן
 מכתב ההתפטרות של שר הביטחון אביגדור ליברמן