חברה מד. קוריאה תשקיע 20 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי AdaSky

במסגרת ההסכם החברה הקוריאנית תתמוך בייצור המוצרים של אדאסקיי ובמערך השיווק שלה באסיה • אדאסקיי מפתחת חיישן ראייה תרמי המסוגל לאתר בני אדם, עצמים וסכנות שונות בסביבת המכונית האוטונומית

הדמיית Viper של אדאסקיי / באדיבות החברה
הדמיית Viper של אדאסקיי / באדיבות החברה

סטארט-אפ האוטומוטיב הישראלי AdaSky חתם על הסכם עם חברת Sungwoo מדרום קוריאה, במסגרתו משקיעה החברה הקוריאנית 20 מיליון דולר בחברה הישראלית. במסגרת ההסכם תייצר החברה הקוריאנית את המוצרים של אדאסקיי ותתמוך במערך השיווק שלהם באסיה.

מנכ"ל החברה, יעקב שהרבני, אומר ל"גלובס" כי בחודשים הקרובים תציג החברה הסכמים עם שתי יצרניות רכב בינלאומיות משמעותיות, והוא צופה חדירה ממשית של החברה לשווקים בינלאומיים: "יש תחרות בין יצרניות הרכב מי תציג ראשונה פתרון נהיגה אוטונומית עובד ולא בכדי חברות הסטארט-אפ הישראליות שמציגות טכנולוגיות פורצות דרך מוצאות את עצמן בשותפויות עם החברות האלה כי הן בעצם אלה שמאפשרות את המהפכה הזו".

אדאסקיי מפתחת חיישן ראייה תרמי המסוגל לאתר בני אדם, עצמים וסכנות שונות בסביבת המכונית האוטונומית. לדברי שהרבני, כדי לאפשר עלייה לכביש של מכוניות אוטונומיות ואוטונומיות למחצה, יש צורך בשילוב סוגי חיישנים שונים, שגם יהווה גיבוי זה של זה במקרי תקלות: "הסנסור שלנו מאפשר לרכבים אוטונומיים להתמודד עם מצבים מאוד מורכבים. אנחנו רואים יותר ויותר התעניינות וקשרים מתפתחים עם יצרניות רכב, שמבינות שהן צריכות היתוך של מספר סוגי סנסורים, ובעולם ההדמיה הטרמית אנחנו הסנסור המתקדם בשוק. מדובר בטכנולוגיה חיונית שבמספר מצבים כמו תנאי תאורה קיצוניים או מזג אוויר בעייתי היא היחידה שמאפשרת התמודדות".

הגיוס הנוכחי צפוי להעניק ל- AdaSky אפשרות להתרחבות גלובלית, לצד הפניית משאבים ואמצעים נוספים להמשך פיתוח הטכנולוגיה.

המוצר של החברה נקרא VIPER - חיישן שמבוסס על טכנולוגיית אינפרה-אדום רחוק (FIR), שפותחה במקור לשימושים צבאיים. החיישן הותאם במיוחד לשימוש ברכב, ומשלב מצלמה תרמית מבוססת FIR עם אלגוריתמים מורכבים של ראיית מכונה, שיאפשרו לרכב אוטונומי "לראות" ולהבין את הדרך ואת הסובב אותו בכל תנאי הנהיגה, כולל הולכי רגל ובעלי חיים במרחק של מאות מטרים, סדקים ומהמורות בכביש וסכנות נוספות.

קבוצת מחקרי השווקים הבינלאומית Yole Développement, העריכה כי בחמש השנים האחרונות נמכרו פי ארבע יותר יחידות, העושות שימוש בטכנולוגיה זו, כאשר חלק משמעותי מהצמיחה משמש לשיפור הבטיחות של הרכב האוטונומי. הביקוש ההולך וגדל לטכנולוגיה זו הוא שהוביל את החיבור בין החברה הישראלית לחברה הדרום קוריאנית.

לדברי שהרבני חברת סאנגוו היא אחת החברות המרכזיות בשוק הקוריאני והיא מספקת חלפים לחברות הרכב הקוריאניות וגם במדינות אחרות, עם מפעלים בקוריאה, סין, אירופה ודרום אמריקה. "אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה עימם הוא win win, שכן אנחנו מביאים את היתרון של טכנולוגיה מתקדמת ויכולות פיתוח והם מביאים יכולות ייצור מאוד משמעותיות ומוכחות לעולם הרכב וגישה ליצרניות הרכב.

יו"ר סאנגוו, מיונג-קון לי, אמר: "מערכת ה-Viper מכילה את המצלמה הקטנה ביותר ובעלת הרזולוציה הגבוהה ביותר למימוש נהיגה אוטונומית. אנחנו משוכנעים שהטכנולוגיה של אדאסקיי תאפשר ראייה ותפיסה מרחבית כוללת בכלי הרכב ותעביר אותנו שלב נוסף בדרך לנהיגה אוטונומית מלאה".

חברת אדאסקיי הוקמה בשנת 2015 על ידי אבי כץ ויעקב דגן, מדענים יוצאי רפא"ל. החברה הוקמה כספין אוף של חברת סנסור אופטיקס שלהם, שמפתחת מערכות ראיה תרמית לתעשיות הביטחוניות. החברה מעסיקה 40 עובדים במרכז הפיתוח ביקנעם ובמשרדים בתל אביב וביפן. מנכ"ל החברה, תא"ל (מיל') יעקב שהרבני, שימש עד לפני כשנה כיועץ בכיר לחברה. קודם לכן שירת בתפקידי פיקוד בכירים בחיל האוויר, בין היתר כראש להק המודיעין, וראש להק האוויר למסוקים.

את אדאסקיי ייצגו בעסקה עורכי הדין מירי שליט, אייל בן שלוש והדס שמחי ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות׳.