מדד מחירי הדירות עלה ב-0.1%; מדד המחירים לצרכן באוקטובר עמד בציפיות ועלה ב-0.3%

מחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים רשמו ירידה של 1.9% ומחירי הדירות החדשות ירדו באוגוסט-ספטמבר ב-0.6% • מחוז הצפון בלט עם עלייה של 1.1% במחירי הדירות באוגוסט-ספטמבר • קצב עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים עומד בעקבות המדד האחרון על 1.2%

נתוני נדל"ן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נתוני נדל"ן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר רשם עלייה של 0.3% בהתאם לתחזיות האנליסטים, כך מפרסמת הערב (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. קצב עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים עומד בעקבות המדד האחרון על 1.2%. עליות בולטות נרשמו במחירי ההלבשה וההנעלה (8.1%) הירקות הטריים (1.5%). בלטו בירידות הפירות הטריים (1.6%) והתחבורה (0.5%).

מדד מחירי הדירות לחודשים אוגוסט-ספטמבר רשם עלייה של 0.1% לעומת מדד יולי-אוגוסט ובעקבותיו רושמים מחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים ירידה של 1.9%. מחירי הדירות החדשות ירדו באוגוסט-ספטמבר ב-0.6% ושיעור העסקאות בתמיכה ממשלתית (מחיר למשתכן ומחיר מטרה) עמד על 34.1%.

המחיר הממוצע של דירה בישראל עמד על 1.5 מיליון שקל. בפילוח לפי מחוזות בולטת עליית מחירים במחוזות הצפון (1.1%), ירושלים (0.7%) וחיפה (0.4%). במחוז הדרום נרשמה עלייה של 0.2% ובמחוז המרכז לא נרשם שינוי במחירים ובמחוז תל-אביב ירידה של 0.2%.

הציפיות הם לעליית מחירים של בין 0.2% ל-0.3%, כאשר הנפילה של הימים האחרונים במחירי הנפט צפוי לבוא לידי ביטוי במדד חודש נובמבר. מדד ספטמבר רשם עלייה מזערית של 0.1% וגם הוא היה בהתאם לציפיות. לקראת פרסום מדד מחירי הדירות פרסם היום מכון גזית גלוב לחקר הנדל"ן שבמרכז הבינתחומי נתונים המצביעים על עלייה של 2.8% במחירי הדירות ברבעון השלישי של השנה. עיקר העלייה התרחשה באזורי השרון גוש דן והמרכז.