כדי לא לחלל את השבת: טיסת אל על נחתה באתונה

שלג שיורד בניו יורק בימים האחרונים מקשה על תנאי הטיסה וגורם לביטולים רבים • בחברת התעופה הישראלית עשו את מירב מאמציהם על מנת לא לחלל את השבת

אל על נחיתה  787 / צילום: סיון פרג'
אל על נחיתה 787 / צילום: סיון פרג'

מזג האוויר באזור ניו יורק מוביל לשיבושים קשים בטיסות של חברות התעופה. שלג שיורד בניו יורק בימים האחרונים הוביל נוסעים רבים לשינוי כפוי בתכניות לאור ביטולים ועיכובים רבים שנכפים על כלל חברות התעופה. גם קווים לישראל חוו שינויים מאולצים היום (ו') - טיסת יונייטד מספר 90 מניוארק לתל אביב בוטלה ובעקבותיה גם טיסת החזור מתל אביב, טיסה מספר 91 שיועדה להמריא מתל אביב הלילה בוטלה.

נוסעי אל על בטיסה 008 מניו יורק נחתו בישראל לפני זמן קצר, אחרי כניסת השבת. הטיסה אמורה הייתה לנחות ברומא במקום בתל אביב אולם בסופו של דבר היא המשיכה לנמל התעופה בן גוריון בשל פיקוח נפש שנגע למצבה הרפואי של אחת הנוסעות, הודעת אל על גובתה באישור של הרב יצחק יוסף שאישר לחברה לטוס אחרי כניסת השבת.

בשונה מהטיסה הזו טיסות אחרות שינו את המסלול כדי לא לחלל את השבת, שתי טיסות נחתו בנמל התעופה באתונה, למורת רוחם של חלק מהנוסעים שקיוו לחזור לישראל בזמן ובלי טרטורים בדרך. כדי שאל על לא תחלל את השבת, הוחלט שהנוסעים יועברו לישראל עם טיסות של חברת ישראייר. נוסעים שומרי שבת יישארו באתונה.

מחברת אל על נמסר בתגובה:

"מזג אוויר קיצוני בניו יורק גורם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות לרבות טיסות אל על שיצאו אמש ארצה.

נוכח העיכובים והיות ואל על אינה טסה בשבת, החברה נאלצת להנחית את טיסה 002 באתונה היום, יום שישי.

אל על תדאג לטיסות חלופיות לישראל עבור כל הנוסעים.

כמו כן, נוסעים אשר יעדיפו להישאר באתונה בשבת יטופלו על ידי נציגי החברה ואל על תדאג להשיבם ארצה בצאת השבת.

לגבי טיסת אל על 008 מניו יורק שהיתה אמורה לנחות ברומא ולאחר שבוצעו הסידורים המתאימים, הטיסה המשיכה ונחתה בתל אביב בשל פיקוח נפש שנוגע למצב הרפואי של אחת הנוסעות.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם רופא החברה ורב החברה ובאישור הראשון לציון.

אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו".