אלימות בטיסת אל על: "נחתנו באתונה כדי לא לחלל שבת וראיתי נוסע שמכה את אחת הדיילות"

אתמול פורסם ב"גלובס" כי מטוס אל על שהמריא מניו יורק נאלץ לנחות באתונה כדי לא לחלל שבת • היום סיפרו נוסעים ל"גלובס" על האלימות שנלוותה להחלטה • "הנוסעים החרדים דיברו בגסות לצוותי אל על, ואף פעלו באלימות" • העיתונאי יהודה שלזינגר: "ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל"

דרימליינר רטרו של אל-על / צילום: Timothy Stake, Boeing
דרימליינר רטרו של אל-על / צילום: Timothy Stake, Boeing

לאחר ששתי טיסות נחתו אתמול (ו') במפתיע בשדה התעופה באתונה במקום בנמל התעופה בן גוריון, במטרה שאל על לא תחלל את השבת, מסתבר שהדרמה הגדולה התרחשה בתוך המטוס. נוסעת שהייתה על הטיסה סיפרה שהנוסעים החרדים דיברו בגסות לצוותי אל על, ואף פעלו באלימות מופגנת כלפי אחת הדיילות, "נאלצנו לסתום את האוזניים כדי לא לשמוע את השפה. היו נוסעים שדרשו שיורידו אותם מהמטוס שראו שהוא מתעכב על הקרקע. קיללו וניבלו את הפה".

עוד מספרת הנוסעת שלקראת הנחיתה, כאשר הצוות עדכן את הנוסעים כי במקום ארוחת הבוקר שהייתה אמורה להיות מוגשת הוחלט על שינוי במסלול "אמרו שזה בא מהוראה של מנכ"ל אל על ושהטיסה תנחת באתונה ועלינו להישאר ישובים. ואז התחיל בלגן. הנוסעים דרשו שהטיסה תמשיך לישראל ולא משנה מה. היה בלגן ואני במו עיני ראיתי נוסע שמכה את אחת הדיילות".

שמעון שבס שהיה באותה טיסה פרסם פוסט בפייסבוק ממנו עולה תמונה אחרת. "מתעורר לקולות של צעקות.. החרדים רותחים שאם הטיסה תצא עכשיו הם יחללו שבת... לאחר שהקברניט הרגיע אותם שטיסה אורכת 9 שעות ושיגיעו לארץ הקודש מעט לפני שבת, החברים נרגעים וחוזרים למקומם והמטוס ממריא באיחור של 3 שעות". גם הוא תיאר מקרים של אלימות "אלא שהם התרחשו בשפה האנגלית ולא בעברית".

העיתונאי יהודה שלזינגר שהיה על הטיסה משדר זווית אחרת. שלזינגר פרסם פוסט ובו הוא מפרט כי הפרסומים לאלימות בתוך המטוס לא היו נכונים. "ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל". הוא העלה סרטון בו נראים נוסעים רוקדים ושמחים.

מצד שני, אל על עצמה מגיבה כי אלימות אכן התרחשה. "חברת על על החליטה להגיש תלונה במשטרה בגין התפרעויות בטיסתה מניו יורק. אנו רואים בחומרה את ההתנהגות של חלק מהנוסעים כלפי צוות החברה בטיסת אל על מניו יורק. אנחנו מקווים שמשטרת ישראל תפעל לחקר בעניין ולמיצוי הדין".