סופית: בוטל המיזוג המתוכנן של רשת מלונות בראון לשלד הבורסאי הרודיום

בעקבות חשיפת "גלובס": עסקת המיזוג שתוכננה בין הרודיום השקעות לרשת המלונות – לא תצא לפועל • הסיבה העיקרית לביטולה של העסקה הוא אי מתן אישור לעסקה מצד חברת הכשרה ביטוח של אלי אלעזרא

חברי קבוצת לאופרד, בעלי מלונות בראון: ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן
חברי קבוצת לאופרד, בעלי מלונות בראון: ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן

עכשיו זה סופי: עסקת המיזוג שתוכננה בין הרודיום השקעות  לרשת המלונות בראון - לא תצא לפועל, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס".

חברת הרודיום השקעות מעדכנת היום כי בהמשך לדיווח המיידי של החברה מ-25 בספטמבר בדבר התקשרות במזכר עקרונות למיזוג פעילות קבוצת לאופרד, הפועלת בענף מלונאות הבוטיק תחת השם 'מלונות בראון', בתחום ייזום, הקמה וניהול מלונות בוטיק באירופה ובישראל, כי היום החליטו הצדדים על ביטולו של מזכר העקרונות באופן הדדי ובדרכי נועם, תוך שהם מתחייבים האחד כלפי השני שלא תהיינה למי מהצדדים טענות או תביעות בנוגע למזכר העקרונות או ביטולו".

לפי הודעתה של הרודיום, "ביטולו ההדדי של מזכר העקרונות הינו בשל היעדר אישורו של הגורם השלישי, אשר העמיד מימון לטובת קבוצת לאופרד, כאמור בדיווח מזכר העקרונות. החברה ממשיכה בקיום פעילותה בתחום מסחר במתכות ובמינרלים באפריקה ובמקביל פועלת למציאת פעילות נוספת למיזוגה לתוך החברה, וככל שתמצא פעילות שכזאת, תפרסם החברה דיווח מיידי נפרד".

לפני קצת פחות מחודשיים, כפי שפורסם ב"גלובס", דיווחה הרודיום השקעות על כוונתה למזג לתוכה את רשת מלונות בראון באמצעות הקצאת מניות לבעלי הרשת - קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן. הרודיום, שהינה שלד בורסאי, עדכנה כי חתמה על מזכר עקרונות למזג לתוכה את פעילות המלונות בתמורה להקצאת כ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם של בעלי רשת המלונות ל-85% ממניותיה.

ככל הנראה, סיבה מרכזית לביטולה של העסקה הוא אי מתן אישור מצד חברת הכשרה ביטוח, הנמצאת בשליטת אלי אלעזרא. ביוני העמידה הכשרה מימון של עד 60 מיליון שקל לרשת מלונות בראון, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ברשת ולהקנות לה החזקה של עד 20% לפי שווי של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף". ככל הידוע, ניתן המימון לרשת המלונות מכספי המבוטחים של הכשרה ביטוח, כשבשלב ראשון הועמד סכום של 50 מיליון שקל בהלוואה מירה למניות רשת בראון. העסקה כוללת כמה אבני דרך, שבכפוף להתקיימותן המימון יוכל לגדול בעוד 10 מיליון שקל.