לקראת ההפרטה: הפעילות המסווגת של תעש עברה לאחריות המדינה

בתחילת השבוע הבא יושלם תהליך ההפרטה של תעש ומכירתה לאלביט מערכות • היום הושלמו הליכי ההקמה של תומר, חברה ביטחונית ממשלתית חדשה שתנהל את הפעילויות המסווגות שהתקיימה בתעש

מימין: מנכ"ל תומר בן עמי ומנכ"ל תעש פלדר / צילום : באדיבות תעש מערכות
מימין: מנכ"ל תומר בן עמי ומנכ"ל תעש פלדר / צילום : באדיבות תעש מערכות

בתחילת השבוע הבא יושלם תהליך ההפרטה של התעשייה הצבאית (תעש מערכות) ומכירתה לאלביט מערכות, והיום (ה') הושלמו הליכי ההקמה של תומר, חברה ביטחונית ממשלתית חדשה שתנהל את הפעילויות המסווגות שהתקיימה בתעש, בתקופת היותה חברה ממשלתית.

ההקמה של תומר סוכמה במסגרת ההליכים שקיימו משרדי הממשלה לקראת ההפרטה של תעש, וזאת כדי לשמר חלק מהאינטרסים האסטרטגיים של המדינה בתעש. בפעילותה, תומר תנהל פעילויות רגישות שאותן משרד הביטחון דרש להשאיר באחריות המדינה.

מנכ"ל תומר הוא מרדכי בן עמי והיו"ר שלה הוא האלוף (במיל') איתן דנגוט. הערב, בן עמי ומנכ"ל תעש מערכות, אבי פלדר חתמו במטה תעש שברמת השרון על העברת הפעילויות של תעש המופרטת, לתומר הממשלתית. השניים ציינו כי העברת הפעילות המסווגת מתעש לתומר מתנהלת באופן מסודר, תוך הקפדה על רציפות ניהולית מלאה. בתומר מועסקים כ-500 עובדים.

מוקדם יותר השבוע חתם ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו על העברת היתר השליטה על תעש לאלביט מערכות. זאת, כשלפני כן חתם גם שר האוצר, משה כחלון על העברת היתר השליטה בחברה לאלביט. אלביט תשלם על תעש כ-1.9 מיליארד שקל ובמקביל, תפעל להעברת מפעלי החברה לרמת בקע שבנגב, תוך פינוי קרקעות ברמת השרון.