נובולוג רוכשת את השליטה באתר הרפואי אינפומד לפי שווי של 12 מיליון שקל

חברת הפצת התרופות שילמה 6 מיליון שקל עבור 51% מהפלטפורמה, שמספקת מידע רפואי לציבור הרחב ופתרונות דיגיטליים לרופאים • אינפומד נמצאת היום בבעלות יזם התוכן ושירותי הבריאות אלי דהן; בעבר היא הייתה חלק מקבוצת BeWell

המרכז של נובולוג / צילום: איל יצהר
המרכז של נובולוג / צילום: איל יצהר

חברת הפצת התרופות נובולוג הודיעה היום (א') על רכישת 51% מאתר האינטרנט הרפואי Infomed תמורת 6 מיליון שקל ולפי שווי של כ-12 מיליון שקל לכלל הפעילות. אינפומד היא פלטפורמה דיגיטלית למידע רפואי לציבור הרחב ופתרונות דיגיטליים לרופאים, לרבות אתר אינטרנט הכולל אנציקלופדיה רפואית מקיפה וכן אינדקסים של רופאים, מטפלים, מחלות ועוד.

למרות שהפעילות הציבורית של אינפומד היא פורטל תוכן, שבו מפרסמות חברות בתחום הרפואי, הכנסותיה מבוססות בעיקר על אינדקס הרופאים שלה, המהווה למעשה פלטפורמה של הרופאים לשווק את עצמם, במסגרת מגבלות הרגולציה לפרסום של רופאים. כמו כן עוסקת אינפומד בניהול מוניטין דיגיטלי של רופאים וקידום במנועי חיפוש, כתיבת תוכן ויצירת תוכן עבור גופים רפואיים שלא במסגרת הפורטל ועוד.

אינפומד היא היום בבעלות יזם התוכן ושירותי הבריאות אלי דהן. בעבר היא הייתה חלק מקבוצת BeWell, שהיא חברת כתבי שירות (כלומר שירותי ביטוח מיוחדים) שהייתה בבעלות משותפת של דהן (25%) ומגדל (75%). ב-2017 מכר דהן את חלקו ב-BeWell למגדל, וקיבל בתמורה את אתרי התוכן של הקבוצה: אינפומד, קלאב50 (מועדון חברים לגיל הזהב) ו-movement - ארגון העורך פעילויות בריאות לארגונים.

במסגרת ההסכם הנוכחי, פעילות אינפומד בלבד תועבר לחברה עצמאית, שאת השליטה בה תרכוש כאמור נובולוג. על פי דוחות פרופורמה לפעילות המופרדת, הכנסותיה לתשעת החודשים הראשונים של 2018 עמדו על 5.1 מיליון שקל. הסכם הרכישה כולל מנגנוני התאמת שווי לפעילות העתידית של החברה.

נובולוג , הנסחרת בשווי של 421 מיליון שקל, עוסקת בעיקר במתן שירותי לוגיסטיקה והפצה של תרופות ואביזרים רפואיים. החברה הונפקה בבורסה של ת"א בפברואר 2017 באמצעות הצעת מכר של הבעלים, קרן פימי ואהוד פוזיס. מאז נפלה מניית החברה ביותר מ-20%.