תעלומת מותה של החשבת בקבוצת לבייב: מספר קרובי משפחה של המנוחה נקראו הבוקר לתשאול במשטרה

להערכת המשפחה, המשטרה עברה על תכתובות הוואטסאפ של המנוחה וזימנה לתשאולים את כל מי שהתכתב אתה לאחרונה • הבוקר גוברת הביקורת של בני המשפחה על המשטרה ועל המהירות בה קבעה כי המנוחה שמה קץ לחייה ולא נרצחה

העובדת המנוחה. סימני שאלה רבים / צילום: תמונה פרטית
העובדת המנוחה. סימני שאלה רבים / צילום: תמונה פרטית

תעלומת מותה של החשבת בקבוצת לב לבייב ממשיכה להדהד ברקע חקירת פרשת "יהלום שחור": ל"גלובס" נודע כי מספר קרובי משפחה של המנוחה נקראו הבוקר (ב') להגיע למשטרה לצורך תשאול. להערכת המשפחה, המשטרה עברה על תכתובות הוואטסאפ של המנוחה וזימנה לתשאולים את כל מי שהתכתב אתה לאחרונה.

6 ימים חלפו מאז האירוע הטרגי שאירע בסביבת בורסת היהלומים ברמת-גן, וסימני השאלה שמלווים את הנסיבות שהובילו את העובדת ליפול אל מותה מהקומה העשירית בבניין עדיין לא מצאו תשובות חד-משמעיות.

המנוחה, מנהלת חשבונות בחברת היהלומים LLD שבבעלות לב לבייב, אם לשלושה בשנות ה-40 לחייה, נחקרה באזהרה בימים שלפני מותה על-ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), כחלק מחקירת פרשת "יהלום שחור", שבמסגרתה נחשדת מעורבות של החברה, מספר בני משפחת לבייב ומספר עובדים ועובדים לשעבר בחברה, בהברחת יהלומים והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-300 מיליון שקל. חלקה בפרשה נחשב למשני ביותר, היא נחקרה באזהרה, כחשודה ולא רק כעדה, במשך כשעתיים ושוחררה לביתה.

מאז שמצאה את מותה ניצת קרב גרסאות משולש בין המשפחה, ל משטרה ולחברת LLD, במסגרתו כל צד מפנה את האצבע המאשימה בנוגע לאחריות למותה של העובדת - אל האחרים.

היום גוברת הביקורת של בני המשפחה, שעדיין יושבים שבעה על קרובתם, על המשטרה ועל המהירות בה קבעה כי המנוחה שמה קץ לחייה ולא נרצחה.

בעלה של המנוחה קורא היום לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להתערב בחקירת מותה של המנוחה, ולוודא כי חוקרי המשטרה יחקרו את נסיבות מותה של אשתו כראוי. "אני מתחנן לשר לביטחון פנים - אל תתן למשטרה להעלים את מה שקורה כאן", הוא אמר הערב בתוכניתו של רפי רשף בערוץ עשר.

בני המשפחה טוענים כי במשטרה הוחלט עוד מהרגע הראשון כי המנוחה שמה קץ לחייה, ללא בחינה נאותה של הזירה. לטענתם, לא נבדקו חדר השירותים והחלון אשר ממנו נפלה המנוחה אל מותה, לא נבדקו טביעות אצבעות בזירה, ולא נעשה כל ניסיון לבחון את האירוע מזווית החורגת מתפיסתו כאירוע התאבדות .

בנוסף, בני משפחתה של המנוחה ממשיכים להתעקש כי לא ייתכן שהיא הצליחה לטפס בעצמה על הכיור שבחדר השירותים ולהשתחל דרך החלון בדרך למותה, שכן הדבר דורש כוח פיזי רב ומאמץ מיוחד, דבר שאינו מאפיין את יכולותיה הפיזיות של המנוחה.

עוד טוענים בני משפחתה כי המנוחה שהתה כבר ברציף הרכבת לפני שנמלכה בדעתה וחזרה למשרדי החברה באותו יום נורא מבחינתם. לדבריהם, צילומי האבטחה מתחנת הרכבת יכולים לשפוך אור על הנסיבות שגרמו לה לעלות חזרה אל המשרדים במקום לעלות על הרכבת.

נזכיר, כי בפנייה שהפנתה חברת LLD ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נטען כי המנוחה קיבלה בזמן זה שיחת טלפון המזמינה אותה לחקירה נוספת, אולם במשטרה דוחים טענה זו, וטוענים בתוקף כי המנוחה כלל לא הוזמנה ולא היתה אמורה להיות מזומנת לחקירה נוספת.


המשטרה: "כל ניסיון קשור בין המקרה הטרגי לניהולה המקצועי של החקירה - הטעיה של הציבור "

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מצרה על תוצאותיו הטרגיות של האירוע שהתרחש בבורסה ברמת-גן. מטעמי צנעת הפרט ובשל העובדה שהחקירה לקביעת סיבת מותה של המנוחה נמצאת בעיצומה, כפי שמתבצע בכל מקרה מוות דומה, אין בכוונתנו להתייחס לאירוע.

"נזכיר כי המשטרה פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות חמורות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות שבוצעו לפי החשד על-ידי גורמים העובדים וקשורים לחברת LLD.

"כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטרגי לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי-הכרת העובדות לאשורן, ויש בו כדי להטעות את הציבור.

"משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, ולצד זה פועלת באופן מקצועי כל העת בנקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן - הבאת מבצעי עבירה לדין וחקר האמת.

"משטרת ישראל מתייחסת לאירוע זה במלוא האחריות והרגישות הראויה ולומדת את נסיבותיו".

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת הברחת היהלומים הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, לכן הם חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין.