יאיר קפלן מצטרף להכשרה ביטוח כמנהל ההשקעות הנדל"ן והאשראי

קפלן ימונה לסמנכ"ל בכיר בחברת הכשרה ביטוח, שנכנסה בשנים האחרונות לתחומי השקעה שמאפיינים יותר את חברות הביטוח הגדולות • לדברי החברה, הוא "יהיה אמון על הרחבת תחום השקעות הנדל"ן, פיתוח תחום המימון לקבלנים, חיזוק השקעות הנוסטרו של החברה וכניסה לתחום האשראי הלא סחיר"

יאיר קפלן / צילום: איל יצהר
יאיר קפלן / צילום: איל יצהר

הכשרה ביטוח, בניהולו של שמעון מירון, מבקשת לצמוח ולשפר את פעילות ניהול ההשקעות, האשראי והנדל"ן שלה, ומצרפת אליה את יאיר קפלן, שימונה לסמנכ"ל בכיר.

בהכשרה ביטוח ציינו כי קפלן, שבאחרונה שמו נקשר בניסיון להיבחר לתפקיד דירקטור בבנק לאומי - שלא צלח, מצטרף לחברה במסגרת הצורך "לגוון ולהרחיב את מערך ההשקעות בחברה, במסגרת מדיניות החברה והאסטרטגיה שלה להגדיל את רווחיותה בתחומים שונים".

עוד מפרטת החברה כי "קפלן, בעל ניסיון מקצועי וניהולי של כ-25 שנים בתחום ההשקעות, האשראי והנדל"ן, יהיה אמון על בניית פורטפוליו ההשקעות, ביניהם הרחבת תחום השקעות הנדל"ן, פיתוח תחום המימון לקבלנים, חיזוק השקעות הנוסטרו של החברה וכניסה לתחום האשראי הלא סחיר".

בעבר כיהן קפלן כמנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה והנדסה, סמנכ"ל בכיר וראש אגף עסקים ואשראי בחברת כאל, מנכ"ל כלל מימון קרדיט ומנהל האשראי הראשי של קבוצת כלל ביטוח וסגן נשיא סיטיבנק ישראל.

הוא בעל תואר B.A בכלכלה ומינהל עסקים (בהצטיינות) מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר MBA במינהל עסקים (בהצטיינות), בהתמחות במימון ושיווק מהאוניברסיטה העברית.

הכשרה ביטוח נכנסה בשנים האחרונות לתחומי השקעה שמאפיינים יותר את הגופים הגדולים ממנה בהרבה. במסגרת זו היא ביצעה כמה עסקאות לא שגרתיות עבורה, למשל במשביר 365 וברשת מלונות בראון.