הסכם קיבוצי בלאומי קארד: מענק מכירה של 28 אלף שקל בממוצע לעובד ושקט ל-5 שנים

על רקע המעבר לבעלות זרה תחת קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, נחתם היום הסכם קיבוצי בחברת כרטיסי האשראי, שבמסגרתו יקבלו 1,400 עובדי החברה מענק בסכום של 40 מיליון שקל בגין המכירה • על פי הודעת ההסתדרות, העובדים יקבלו גם תוספות שכר בשיעור של 3.25%-3.75%

על רקע המעבר לבעלות זרה תחת קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, נחתם היום (יום ג') הסכם קיבוצי חדש בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, שבמסגרתו יקבלו עובדי החברה מענק בסכום של 40 מיליון שקל בגין המכירה.

מדובר במענק בהיקף ממוצע של כ-28.5 אלף שקל לכ-1,400 עובדי החברה, שעל פי הודעת ההסתדרות והחברה גם "יקבלו תוספות שכר בגובה 3.25% עד 3.75%". עם זאת, חלוקת הסכום הכולל תיעשה על פי פרמטרים שיקבע ועד העובדים, שכנראה יסתמכו במידה רבה על ותק בחברה, כך שתהיה שונות בבונוסים בפועל על פי פרמטרים אלה.

על פי הודעת הצדדים להסכם, ההנהלה, העובדים וההסתדרות, "ההסכם מקנה הישגים לעובדים ואופק להמשך צמיחתה של החברה", ו"בין עיקריו: תוספות שכר בגובה של 3.75%-3.25%; שיפור בשכר העובדים הוותיקים בעלי שכר נמוך; הגדלת הפרשות הפנסיה עד למקסימום; קרן השתלמות לנציגי שירות הלקוחות והכנסת רכיב תמריצים להפרשה לקרן, וכן הגדלת עלות יום הבראה". עוד הדגישו בהודעה כי "השיפור בתנאים כולל את כל עובדי החברה", כאשר לדבריהם גם "חל שיפור בנושאי כוננות, שעת הנקה, אחזקת רכב, תוספת ביגוד, מתנות לחגים, מלגות לימודים גבוהים לילדי העובדים ועוד".

העסקה למכירת לאומי קארד נעשתה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל והיא הניבה רווח לבעלי החברה מהצד המוכר - בנק לאומי וקבוצת עזריאלי. מדוחות לאומי קארד, שבניהול רון פאינרו, עולה כי בסוף חודש מארס 2018 הסתיים ההסכם הקיבוצי שחתמה החברה באפריל 2015 עם הסתדרות והוועד בחברה, הגם ש"על פי ההסכם, הוא ממשיך לחול לתקופה של שנה נוספת בהתאם להוראותיו, למעט סעיפי תוספות השכר עליהם, בין היתר, התנהל מו"מ". בלאומי קארד מציינים כי "ההסכם הקיבוצי חל על מרבית עובדי החברה".

המו"מ הנוכחי עם העובדים התמשך ואף נקלע לעתים לקשיים ולמאבק של ממש, כאשר נציגות העובדים פנתה להנהלת החברה בדרישה להתחייבות מצידה למתן מענק לעובדי החברה בגין מכירה עתידית של החברה - דבר אשר קרה לאחרונה. בסוף אוגוסט האחרון נחתם מסמך הבנות בין הנהלת החברה לבין וועד העובדים, אשר מסדיר את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש בלאומי קארד, וכבר אז הוסכם כי ההסכם ייחתם לחמש שנים, עד סוף מארס 2023. עתה הושלם ההסכם הסופי והמחייב על פי ההבנות הללו.

יו"רית ועד עובדי לאומי קארד, רעות פבלוביץ, התייחסה לשינוי בבעלות וגם למענק, ומסרה כי "העובדים הוכיחו שהם החלק החשוב בהצלחת החברה, ומגיע לכולנו ליהנות מהעבודה הקשה ומפירות ההצלחה. אנו נמצאים בפני תקופה מאתגרת של שינויים ואני בטוחה שיחד עם ההנהלה נצעיד את החברה לעידן חדש".

ההסכם נחתם במשרדי לאומי קארד, כשהיו שותפים לו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מנכ"ל לאומי קארד, פאינרו, יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן, אבי גלילי, ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק, יו"ר ועד עובדי לאומי קארד, פבלוביץ, וחברי הוועד.