מסתבר שגם דני נוה בתחום הקנאביס: מכהן כיו"ר חברת בטר קנאביס בחמש השנים האחרונות

נוה, לשעבר שר הבריאות, הוא יו"ר לא פעיל בחברה, ולא ברור אם ימשיך בתפקידו אחרי המיזוג עם השלד הבורסאי וויטסמוק • מנכ"ל בטר הוא פנחס (פינו) צרויה, לשעבר מנכ"ל בית החולים אסותא • החברה הודיעה היום על קבלת אישור גידול ויצוא קנאביס באוסטרליה

דני נווה / צילום: תמר מצפי
דני נווה / צילום: תמר מצפי

חברת בטר קנאביס, שעומדת להתמזג לתוך השלד הבורסאי וויטסמוק , לא פרסמה עדיין מיהם בעלי התפקידים המובילים שלה בהודעותיה לבורסה. ואולם, ל"גלובס" נודע כי מי שמכהן כיו"ר לא פעיל בחברה בחמש השנים האחרונות הוא יו"ר כלל ביטוח, דני נוה, ואילו מנכ"ל בטר הוא פנחס (פינו) צרויה, בעבר מנכ"ל בית החולים אסותא.

בטר היא אחת משמונה חברות הקנאביס הותיקות שהתחילו לפעול בתחום עוד לפני רפורמת הקנאביס החדשה, שנכנסה לתוקפה באפריל השנה. לחברה 5,000 לקוחות בחודש בישראל, ובימים אלה היא מפתחת פעילות בינלאומית.

נוה, שכיהן כשר הבריאות בין 2003-2006, הוא היום בנוסף לתפקידו בכלל ביטוח גם משקיע בתחום הרפואי (טכנולוגיות רפואיות וחברות שירותים רפואיים), דרך קרן הון הסיכון אגייט. לא בטוח שנוה ימשיך בתפקיד כשהחברה תהפוך לבורסאית, משום שכאשר החברה בורסאית היא זקוקה בדרך כלל ליו"ר פעיל.

צרויה, שהגיע במקור מתחום הכספים והחשבונאות, פוטר מהתפקיד על ידי הדירקטוריון ב-2016. על פי ההערכות, הסיבה לעזיבתו את אסותא הייתה חיכוכים עם היו"ר הדומיננטי, שוקי שמר. מאז שעזב את אסותא הספיק צרויה לייסד גם את חברת BCare, להשמה של בכירים בתחום הרפואי.

היום הודיעה בטר כי החברה הבת האוסטרלית שלה קיבלה אישור לגידול ויצוא קנאביס מאוסטרליה, שהיא אחת ממדינות ספורות בעולם שמהן היצוא מותר. החברה מסרה כי הגישה גם בקשה לעיבוד והפקה של מוצרי קנאביס תחת תקן GMP האוסטרלי, ובקשה זו נמצאת בשלבי אישור. החברה נכנסת לבורסה בין היתר למטרה זו.

בטר קנאביס עדיין לא מסרה מהו היקף הפעילות שלה, אבל כאמור ציינה כי היא מטפלת ב-5,000 חולים בחודש בישראל. בנוסף לפעילותה באוסטרליה, היא מתכוונת להשתתף בגרמניה במכרז של משרד הבריאות הגרמני לגידול, ייצור ואספקה של קנאביס רפואי, בהיקף של כ- 5 מיליון יורו בשנה.כמו כן, פועלת החברה לשכירת שטח בברלין לצורך הקמת מתקן גידול וייצור מוצרי קנאביס. לחברה מיזם בשלבים ראשונים בצ'כיה המתמקד בייצור ושיווק בתחום הקוסמטיקה ותוספי המזון מבוססים CBD.

מאז ההודעה על הכוונה למזג לתוכה פעילות קנאביס עלתה מניית בטר 255 והחברה נסחרת לפי שווי של 27.2 מיליון שקל.

בקיץ שעבר הודיעו וויטסמוק ושותפתה אפליי, שבשליטת נועם לניר , על פרידה מאפליקציית המקלדת הממותגת KIBO כשלוש שנים לאחר השקתה, בעקבות הפסדים כבדים שהסבה לשתיים ללא הכנסות מהותיות. באחרונה דיווחה על החלטה להפסיק לפעול לבחינת האפשרות לכניסה לתחום הבלוקצ'יין. בין בעלי המניות בחברה נמנים יאיר גולדפינגר, ברק קפיטל וקרן אבולושן.