קו מנחה עוברת מתל אביב לחולון: רוכשת מצבי צרפתי בניין משרדים ב-51 מיליון שקל

הבניין נרכש יחד עם חברה מקבוצת יפעת בקרת פרסום, שבאמצעותה מחזיקה משפחת בגס כשליש ממניות קו מנחה, וחלקה של קו מנחה בעסקה מסתכם ב-38.1 מיליון שקל • המניה עולה כעת ב-2.5%

אבי בגס, יו"ר קו מנחה / צילום: איל יצהר
אבי בגס, יו"ר קו מנחה / צילום: איל יצהר

חברת המידע קו מנחה , הנמצאת בשליטת משפחת בגס, עוברת מתל אביב לחולון, ומשכירות לבעלות על נכס: החברה הודיעה היום לבורסה על רכישת בניין משרדים בחולון תמורת 50.8 מיליון שקל בתוספת מע"מ, עסקה שחלקה של החברה בה עומד על 38.1 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

קו מנחה עוסקת באספקת מידע ממוחשב בנושאי שוק ההון, משפטים, כספים, מיסוי ונדל"ן, והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-150 מיליון שקל (לאחר שהכפילה את שוויה בשלוש השנים האחרונות). מהדיווח של החברה עולה, כי רכשה את הבניין בחולון יחד עם חברה מקבוצת "יפעת בקרת פרסום" (הנמצאת בבעלות משפחת בגס, המחזיקה באמצעותה כשליש ממניות קו מנחה), מידי הקבלן צבי צרפתי ובניו.

הנכס יוחזק 75% על-ידי קו מנחה ו-25% על-ידי יפעת. התמורה על הנכס תשולם עד סוף ינואר 2019, בכפוף לתנאים ובהם קבלת היתר אכלוס, ובאותה עת יימסר לחברה הנכס.

קו מנחה מוסיפה כי על העסקה יחול מס רכישה בסך 3 מיליון שקל, שחלקה בו הוא 2.3 מיליון שקל. עוד מעריכה החברה, כי עלות ביצוע ההתאמות הנדרשות בנכס תסתכם ב-15 מיליון שקל בתוספת מע"מ, כך שחלקה של קו מנחה באותן עלויות תגיע לכ-11.3 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

בכוונת קו מנחה לממן את חלקה ברכישה ממקורותיה העצמיים וכן מהלוואה בנקאית, אשר נכון להיום תנאיה טרם סוכמו. בסוף הרבעון השני היו בקופת קו מנחה כ-49 מיליון שקל במזומנים ובשווי מזומנים. דוחות הרבעון השלישי של החברה טרם פורסמו.

לפי הדיווח, הנכס ממוקם ברחוב הלוחמים בחולון (בקרבת נתיבי איילון ובית החולים וולפסון), גודלו הוא 6,802 מ"ר והוא בנוי על מגרש ששטחו 2,361 מ"ר. הנכס הוא בניין בן ארבע קומות משרדים מעל קומת מסחר ושתי קומות חנייה תת-קרקעיות, הכוללות כ-125 מקומות חנייה. הנכס מצוי בשלב הקמה סופיים לקראת קבלת היתר אכלוס.

שווי השוק של קו מנחה עומד על כ-150 מיליון שקל לאחר שהמניה הכפילה כאמור את שוויה בשלוש השנים האחרונות.