שרגא ברוש מכר מבנה בנצרת עילית לקרן הריט סלע קפיטל בכ-70 מיליון שקל

ברוש מכר את המפעל המשפחתי י. ברוש שבאיזור התעשייה בנצרת עילית

שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים
שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, עשה אקזיט. ברוש מכר את המפעל המשפחתי י. ברוש שבאיזור התעשייה בנצרת עילית לקרן הריט סלע קפיטל תמורת כ-70 מיליון שקל. 

מהודעת קרן הריט עולה כי מדובר בעסקת Sale and Lease back, במסגרתה ברוש ישכור את הנכס מסלע קפיטל למשך 12 שנים, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-5 מיליון שקל, צמוד למדד, שלפי החברה הרוכשת משקפים רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-7%.

בסלע קפיטל הוסיפו כי לברוש אופציות להארכת תקופת השכירות עד ל-25 שנה, בתוספת שכר דירה בשיעור של 7.5% בכל תקופה.

עוד ציינו בסלע קפיטל כי בגין רכישת הנכס הקרן צפויה לשלם מס רכישה והוצאות עסקה נלוות בהיקף של כ-5 מיליון שקל, וכי את מימונה ביצעה באמצעות "ניצול קווי אשראי העומדים לרשותה ממוסדות בנקאיים".

המפעל של משפחת ברוש הפועל במקום משמש לייצור יריעות פוליפרופילן למוצרי אריזה ומתפרש על שטח בנוי של 14.5 אלף מ"ר, על קרקע של 23 דונם.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 הכנסותיה של סלע קפיטל צמחו ב-16% ל-157 מיליון שקל, הרווח הנקי שלה עלה ב-5% ל-68 מיליון שקל, ושווי נכסיה עמד על כ-2.8 מיליארד שקל.

באחרונה נחשפו ב"גלובס" תגמולי הענק המשולמים לחברת הניהול של הקרן, שהצטברו מסוף שנת 2008 ל-105 מיליון שקל. תשלומי עתק מקבלת גם חברת הניהול של קרן הריט העמיתה הנסחרת בבורסה - ריט 1 - בה מחזיקים בית ההשקעות אקסלנס (52%) וצמד מנהליה היו"ר דרור גד והמנכ"ל שמואל סייד, שהצטברו באותה תקופה ל-177 מיליון שקל.

בין הבולטים בבעלי חברת הניהול של סלע קפיטל נמנים היו"ר שמואל סלבין ושותפיו בקרן אלי בן חמו ויצחק סלע, וכן בתי ההשקעות מיטב דש ואי.בי.אי.

בקרוב צפויה להתכנס אסיפת בעלי מניות סלע קפיטל שזימונה חשף כי חברת הניהול של הקרן צפויה לוותר על תגמולים משמעותיים לשנים הקרובות, של כמה מיליוני שקלים בשנה, וזאת כחלק מהסכם פשרה שגובש בקשר עם בקשה לתביעה נגזרת שהגיש אחד מבעלי המניות בחברה.