לאחר תוצאות חיוביות בניסוי: רדהיל גייסה 20 מיליון דולר

רדהיל מקווה כי הניסוי במוצר לטיפול בחיידק ה. פילורי יהיה האחרון לפני שיווק ומעריכה כי אישור ה-FDA עשוי להתקבל במחצית השנייה של 2019 • הגיוס בוצע בדיסקאונט של 5% על מחיר המניה, שהגיבה בירידה ונסחרת במחיר ההנפקה - המשקף לחברת התרופות שווי של 180 מיליון דולר

מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן

חברת התרופות רדהיל  הנסחרת בת"א ובנאסד"ק, גייסה במהלך סוף השבוע כ-20 מיליון דולר. הגיוס בוצע במחיר של 7 דולר ל-ADS, איגרת מעקב בנאסד"ק השווה ל-10 מניות רדהיל. הגיוס בוצע בדיסקאונט של 5% על מחיר המניה בבוקר יום חמישי שבמהלכו בוצע הגיוס. בהתאמה, מחיר המניה בנאסד"ק ירד והיא נסחרת כעת במחיר ההנפקה, המשקף לרדהיל שווי של 180 מיליון דולר.

ההנפקה בוצעה על בסיס תשקיף מדף, בעקבות הצלחה של החברה בניסוי קליני במוצר ה-ה.פילורי של החברה, שתוצאותיו המוצלחות פורסמו בשבוע שעבר. בשבועיים לפני פרסום תוצאות הניסוי עלתה המניה ב-14%, בציפייה לתוצאות. ביום ההודעה שמרה המניה על ערכה, כנראה משום שהשוק העריך מראש כי התוצאות אכן יהיו טובות וכן מתוך הערכה שגיוס ההון יגיע בעקבותיהן, כפי שאכן קרה. לאחר פרסום התוצאות ובעקבות תשקיף המדף, ירדה מניית החברה ב-6% עוד לפני תמחור ההנפקה.

לפני ההנפקה היו בקופת החברה 43 מיליון דולר (נכון לסוף הרבעון השלישי). אם יאושר מוצר ה-ה.פילורי לשיווק, החברה תצטרך להשקיע עשרות מיליוני דולרים בפיתוח מערך השיווק שלה, במקביל להשקעה דומה בניסויים קליניים במוצרים הנוספים שלה - ולכן הגיוס על רקע אירוע התוצאות הוא הגיוני.

רדהיל מפתחת תרופות למחלות הקשורות במערכת העיכול והמוצר לטיפול בחיידק ה.פילורי הוא המוצר המשמעותי הקרוב ביותר שלה לשוק. ה.פילורי גורם לכיבי קיבה ועלול גם להוביל לסרטן הקיבה. בניסוי הצליחה החברה להראות חיסול של החיידק בשיעורים גבוהים מאשר סטנדרט הטיפול הקיים. החברה כבר השיגה תוצאות טובות בניסוי דומה שסיימה ב-2015, וניסוי זה נועד לאשש את התוצאות הקודמות.

רדהיל מקווה כי ניסוי זה יהיה האחרון לפני שיווק. היא ניגשת לאישור המוצר בשני מסלולים מקוצרים של ה-FDA (מנהל המזון והתרופות של ארה"ב) - מסלול מהיר למוצרים משני חיים ומסלול ייעודים למלחמה במחלות זיהומיות. לכן היא מערכיה כי אישור עשוי להגיע במחצית השנייה של 2019, וייתכן וניתן יהיה אף להשיק את המוצר לפני סוף השנה.

האתגר: לשכנע רופאים שרגילים לאנטיביוטיקה

אם המוצר אכן יאושר האתגר הבא של החברה יהיה שיווקי, משום שהרופאים רגילים להשתמש באנטיביוטיקה הקיימת לטיפול בחיידק - אנטיביוטיקה גנרית במחיר נמוך. רדהיל תפעל לשכנע את הרופאים ואת חברות הביטוח, כי עדיף לשלם יותר בשביל הסיכוי הגבוה יותר לחסל את החיידק. רדהיל תפעל למצב את המוצר שלה כקו ראשון לטיפול בחולים, כלומר עוד לפני שינוסו תרופות אחרות, אולם התמחור יהיה כנראה גבוה מזה של מוצר גנרי. לכן סביר להניח שלפחות בשלב הראשון המוצר ימוצב כקו שני, כלומר לטיפול בחולים שלא נרפאו בטיפול הראשון.

זו עדיין הזדמנות מעניינת, שכן מדובר בשוק של 5 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. עם זאת, יש לציין כי לרופאים יש אפשרות לבחור גם בין שילובי אנטיביוטיקה גנריים אחרים, לאו דווקא אלה מולם נבחן המוצר בניסוי, אם כי שילוב זה הוא הנפוץ בטיפול היום. מי שיקבע את ההצלחה יהיו כנראה בעיקר חברות הביטוח, שיצטרכו להחליט האם וכיצד הן מממנות את הטיפול בעבור המבוטחים שלהן. תהליך זה, גם אם תוצאתו חיובית בסופו של דבר, יכול לעתים לארוך כמה שנים.

לרדהיל מספר מוצרים משווקים מהם היא רושמת הכנסות, וכן מספר מוצרים נוספים בקנה, כאשר המוביל ביניהם הוא המוצר לטיפול במחלת קרוהן שהשיג תוצאות חיוביות בניסוי שפורסם לפני מספר חודשים.