המחאה החברתית חוזרת? "בואו להפגין עם אפודים זוהרים"

(עדכון) - על רקע גל עליות המחירים של מוצרי המזון של החברות הגדולות במשק דוגמת תנובה, אסם וטרה, לצד התייקרות החשמל והמים - הרשתות החברתיות סוערות • התאחדות הסטודנטים הארצית הודיעה כי תצטרף למחאה נגד יוקר המחיה שתתקיים מחר בצומת עזריאלי בת"א ויוזמת הפגנת מחאה נוספת במוצ"ש 22 בדצמבר

המחאה החברתית ברוטשילד  / צילום: שלומי יוסף
המחאה החברתית ברוטשילד / צילום: שלומי יוסף

לא רק בצרפת: נראה כי המחאה העממית נגד גל ההתייקרויות תנסה להוציא לרחוב גם את הציבור בישראל. על רקע גל עליות המחירים של מוצרי המזון של החברות הגדולות במשק דוגמת תנובה, אסם וטרה, לצד התייקרות החשמל והמים, מופצות ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ ובפורומים שונים קריאות להגיע להפגנה שתתקיים ביום שישי הקרוב בשעה 12:00 בצומת עזריאלי בתל-אביב. המארגנים אף קוראים למוחים להגיע לאירוע המחאה באפודים צהובים, בהשראת המחאה העממית בצרפת.

המארגנים הכריזו כי "מחירים עולים בכל מקום, ולנו נמאס". בהודעת המארגנים נמסר: "אנחנו אומרים עד כאן. ראינו בשבועות האחרונים איך בצרפת ובמקומות אחרים בעולם האזרחים יוצאים לרחוב, שמים אפוד צהוב ועושים רעש, עד שהממשלה מקשיבה להם. זה הזמן שלנו לגרום לזה לקרות גם בארץ".

את הקריאות למחאה מלווים המארגנים באמירות לפיהן "בימים האחרונים הודיעו על עלייה במחירי החשמל, המים ומוצרי המזון", ובהאשמות כלפי מדיניות הממשלה: "איפה הממשלה שהבטיחה לדאוג ליוקר המחיה? למה המחירים ממשיכים לעלות, המשכורות שלנו קפואות, ולאף אחד בירושלים לא אכפת?".

הערב (ה') הודיעה התאחדות הסטודנטים הארצית כי תצטרף למחאה נגד יוקר המחיה שתתקיים מחר (ו') בצומת עזריאלי בתל-אביב, ויוזמת הפגנת מחאה נוספת במוצ"ש ה-22 בדצמבר. שכן שלדברי ההתאחדות, "הפגנה בודדת לא תעזור, צריך לשנות את השיטה". על כן קוראת ההתאחדות, "כבר במוצ"ש הבא, לכל הארגונים והאזרחים, לקיים הפגנת ענק בתל-אביב, בדרישה מהממשלה לבלום מיידית את עליית המחירים שנובעת ממדיניות הממשלה ומהחלטות מכוונות של השוק העסקי".

רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, מסר: "אנחנו חוזרים לרחובות, כי אנחנו לא יכולים לשתוק יותר. המחירים עולים, ואנחנו מושיטים את הלחי השנייה לעוד סטירה ועוד גזירה כלכלית".

לדבריו, "למרות שיהיה מי שינסה לסווג זאת כך, זה לא עניין של שמאל או ימין. יוקר המחיה משפיע ופוגע בכל אזרח ואזרחית במדינה, מדרום עד צפון. זה הזמן שלנו לשים את הקו האדום ולהגיד - עד כאן. אנו דורשים מהממשלה התערבות מיידית: תחזרו בכם מעליית המחירים; אם לא, השטח יבער".