חשיפה למט"ח: האירו עולה לקראת החלטת הריבית האחרונה ל-2018 באירופה

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יפרסם את החלטת הריבית האחרונה שלו לשנת 2018 לקראת השעה 15:00 • שער האירו עולה ב-0.2% מול הדולר • שער הליש"ט מתחזק, לאחר שתרזה מיי הודיעה שלא תרוץ בבחירות 2020 בבריטניה • השקל נחלש מול האירו והדולר • נמשכת ירידת הלירה הטורקית, לאחר שארדואן הודיע אמש על מבצע צבאי נגד הכורדים בסוריה • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

כסף אירופאי / צילום: שאטרסטוק
כסף אירופאי / צילום: שאטרסטוק

המסחר בשוק המט"ח היום (ה') מתנהל על רקע התחממות ביחסי ארה"ב-סין וציפייה להחלטת הריבית האחרונה לשנת 2018 של הבנק המרכזי של אירופה (ECB).

כמו כן, מורגשת בשוק השפעת הודעתה אמש של תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה, כי לא תתמודד בבחירות בבריטניה ב-2020. עוד אירוע שעשוי להיות בעל משקל בשווקים הוא הודעתה של ממשלת איטליה כי תנסה לצמצם את הגירעון התקציבי. 

עוד ברקע למסחר בשווקים היום, יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, צפוי לשאת נאום הערב בוושינגטון. 

מדד הדולר אינדקס (DXY) ממשיך בהיחלשות ויורד גם היום ב-0.1% מול סל המטבעות הנבחרים. נראה כי המשקיעים לא סומכים על הפדרל ריזרב שיהדק את המדיניות בשנת 2019, וההפשרה היחסית ביחסי המסחר בין ארה"ב לסין לא מעודדת במיוחד.

האירו  מתחזק מול השקל לרמה של 4.27 שקל. הדולר  עולה מול השקל 0.18%, לרמת 3.753.

הליש"ט  מתחזקת מול הדולר גם היום ב-0.4%, לרמת 1.266 דולר. אך נראה שלאחר שראשת הממשלה שרדה את הצבעת אי האמון, אופטימיות משקיעי המטח בממלכה ירדה.

האירו  מתחזק 0.2% מול הדולר לרמת 1.37 דולר, על רקע מפגש הפסגה של מנהיגי האיחוד האירופי והודעת הריבית האחרונה לשנה של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) בשעה 15:00.

אלווין טאן, אסטרטג בסוסייט גנרלה, אומר כי הדיווח מאיטליה על נסיון לקיצוץ הגירעון התקציבי מחזק את האירו. "איטליה מנסה להפיג את המתחים בינה לבין האיחוד ולרצות את הבכירים בבריסל, נראה שזה עובד", הוסיף טאן.

האסטרטג גם חוזה שיחסי האירו-דולר ישארו צמודים מאוד לאורך 2019, "מצד אחד, הצמיחה בארה"ב מאטה, ואילו מצד שני, האיחוד בסיכון פוליטי גבוה מאוד עם בנק מרכזי זהיר מאוד". טאן טוען שהסכם הברקזיט, הגירעון באיטליה ומחאת האפודים הזוהרים בצרפת ימשיכו להשפיע על המגמות במטבע האירופי.

הין   נחלש היום 0.2% מול הדולר לרמת 113.45 דולר, אך מתייצב בהשוואה למגמה השלילית השבועית במטבע בעקבות פרסום התמ"ג לרבעון השלישי ביפן שהיה נמוך מהצפוי.

הלירה הטורקית  נחלשת גם היום ב-0.5%, בהתאם למגמה השלילית השבועית במטבע, לרמת 5.375 לירות. הירידה החדה היום קשורה ככל הנראה להודעת ארדואן אמש כי הצבא ינהל מבצע חדש נגד "הבדלנים הטרוריסטים" ממזרח לנהר הפרת, כלומר הכורדים בסוריה.