איילון חתמה על הסכם עבודה קיבוצי בעלות של 32 מיליון שקל

במסגרת ההסכם יובטח לעובדים באיילון המשתכרים עד סך של 6,500 שקל, שיעור תוספת שכר של עד 3.25% • בכירים המשתכרים מעל 17 אלף שקל בחודש ייהנו משיעור תוספת של 1.5% בלבד • בנוסף, שכר המינימום לבעלי וותק של 24 חודש ומעלה יעמוד על 5,800 שקל

מאיה אגו, אריק יוגב, יואב שמחי ומוקי אברמוביץ / צילום: ליאור שמחי
מאיה אגו, אריק יוגב, יואב שמחי ומוקי אברמוביץ / צילום: ליאור שמחי

בתום מו"מ ארוך וממושך, חתמה קבוצת הביטוח איילון שבשליטת לוי רחמני, על הסכם שכר קיבוצי ראשון, בעלות מוערכת של 32 מיליון שקל. במעמד החתימה נכחו מוקי אברמוביץ', יו"ר איילון  חברה לביטוח ויואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, כאשר על ההסכם חתמו אריק יוגב, מנכ"ל איילון, ומאיה אגו, יו"ר ועד עובדי איילון.

במסגרת ההסכם יובטח לעובדים באיילון המשתכרים עד סך של 6,500 שקל, שיעור תוספת שכר של עד 3.25%. בכירים המשתכרים מעל 17 אלף שקל בחודש, ייהנו משיעור תוספת של 1.5% בלבד. בנוסף, שכר המינימום לבעלי וותק של 24 חודש ומעלה יעמוד על 5,800 שקל.

עוד נקבע בהסכם כי עובדי איילון ביטוח והסוכנויות נאמנים והכי בריא, יזכו לתוספות שכר ב-4 פעימות, מענק חתימה, ביטוח בריאות משודרג, קרן השתלמות בתנאים מועדפים, הארכת שעת הורות ועוד. עוד קובע ההסכם את ההסדרים לעניין קבלת עובדים, תקופת ניסיון והענקת קביעות, איוש משרות, ניוד עובדים, ביטוח פנסיוני וזכויות סוציאליות ונלוות, חופשה והבראה, סדרי שעות עבודה, נהלים וכללי התנהגות בעבודה, הודעה מוקדמת והליכי סיום העסקתם של עובדים.

באיילון מציינים כי אמנם המו"מ נמשך חודשים רבים, אך "בניגוד להסכמים אחרים שנחתמו בענף, עובדי איילון לא נזקקו לשביתות או עיצומים והשירות לציבור הלקוחות והסוכנים לא הופסק אף לא ליום אחד".

עם החתימה ציין אברמוביץ' כי חתימת ההסכם התאפשרה הודות לעובדה שכל הצדדים הם "שחקני נשמה" בעלי מחויבות לחברה ולרווחת העובדים בה. הגישה האחראית של שני הצדדים היא שאפשרה להתגבר על כל המכשולים בהידברות ובלי עיצומים ולהגיע לכריתת הברית החשובה הזו בין העובדים להנהלה". אגו, ציינה כי "מדובר בהסכם מכונן המאזן בין טובת העובדים לבין טובת החברה, בהוגנות, שותפות ומחויבות". יוגב הודה לסמנכ"לית משאבי האנוש רוני ליכטנשטיין-שני ולסמנכ"ל משה בנבנישתי (מנהל פיתוח עסקי וחברות בת) על הובלת המו"מ יחד עם עו"ד אפרת דויטש שייצגה את איילון ועו"ד בטי מצר-לוי שליוותה את ועד העובדים . מניית איילון נחלשה בכ-35% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-415 מיליון שקל.