קרן גלילות קפיטל תחלוק רווחים עם הסטארט-אפיסטים

במסגרת הקרן החדשה של גלילות, שהיקפה 110 מיליון דולר, היא תחלוק את רווחי מנהלי הקרן עם היזמים • לדברי גלילות היא הקרן הראשונה והיחידה בישראל שנוקטת גישה זו, ובין היחידות בעולם שעושות זאת

קרן ההון סיכון גלילות קפיטל פרטנרס הודיעה היום (ה') על מנגנון חדש לשיתוף רווחים עם היזמים בהם היא משקיעה: במסגרת הקרן החדשה של גלילות, שהיקפה 110 מיליון דולר, היא תחלוק את רווחי מנהלי הקרן עם היזמים. לדברי גלילות היא הקרן הראשונה והיחידה בישראל שנוקטת גישה זו, ובין היחידות בעולם שעושות זאת.

האם היוזמה החדשה נובעת מהתחרות בין קרנות ההון סיכון על כל סטארט-אפ עם פוטנציאל הצלחה? אריק קלינשטין, מייסד ושותף מנהל בגלילות קפיטל, אומר שלא זו המטרה: "אנחנו אטרקטיביים גם בלי זה ואנחנו עושים את זה כי זה טוב גם ליזמים וגם לנו. גלילות היא קרן טובה, ואנחנו מתאמצים להיות הכי טובים ליזמים, גם כשהשוק רע ובטח עכשיו כשהוא טוב. אבל אנחנו מאמינים שבעקבות היוזמה הזו העוגה תגדל, כך שגם אנחנו נרוויח מזה".

בקרנות הון סיכון, תגמול מנהלי הקרן מבוסס על אחוז מסוים מרווחי הקרן. הרווחים מחושבים לאחר החזר ההשקעה למשקיעים בקרן, ואלה מחולקים לשותפים בקרן. המנגנון, אותו מקימה כעת גלילות, יחלק את רווחי הקרן לא רק בין השותפים המנהלים, אלא גם בין היזמים בהם תשקיע. המטרה של גלילות היא ליצור זהות אינטרסים גדולה יותר בין חברות הפורטפוליו וגם לאפשר ליזמים להרוויח פעם אחת מהצלחת החברה שלהם ופעם שנייה מהצלחת הקרן. כך אמורה זהות אינטרסים לחזק את שיתוף הפעולה בין החברות ולעזור בעיקר לחברות הצעירות לפרוץ לשוק במהירות, להתמודד עם אתגרים ולצמוח מהר.

מוסיף קלינשטיין: "לאורך השנים ראינו שהרבה פעמים יש תמיכה הדדית בין חברות הפורטפוליו. יזם שמתחיל חברה לוקח סיכון, ולצערנו קורה לא מעט שחברות לא מצליחות. אנחנו ואמרים ליזמים: חלק מההצלחה של הקרן אנחנו חולקים אתכם. זה יתבטא גם בכך, שהיזם יוכל גם לעזור לחברות אחרות". קלינשטיין נמנע מלציין כמה בדיוק יקבלו היזמים בשיטה החדשה, אבל אמר: "זה לא יהיה דומה למה שיזם מצליח יכול לעשות באקזיט, אבל מצד שני היזם עלול שלא להצליח ואז לפחות הוא יוכל לקבל חלק מהצלחתה של הקרן".

בגלילות מציינים שהמנגנון החדש גם יעודד יזמים להמשיך ולבנות חברה גדולה ולא להיענות להצעות לאקזיט מהיר, בכך שהוא מאפשר להם לראות רווחים משמעותיים לפני שהחברה שלהם נמכרה או הונפקה.

גלילות הוקמה ב2011 ע"י קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, ומנהלת כיום 240 מיליון דולר. בין חברות פורטפוליו שלה: CyberX, YouAppi, Intsights, Exceed a.i, Protego, BrandTotal, Inflowz, Mintigo, Genoox ו- Upstream . עד כה גלילות השקיע ב-20 חברות, כאשר שש מתוך שמונה החברות הראשונות נרכשו בידי חברות בינלאומיות: Aorato נרכשה ע"י Microsoft, Insightera נרכשה ע"י Marketo (כעת Adobe ), LighCyber נרכשה ע"י Palo Alto Networks , Porticor נרכשה ע"י Intuit, BlazeMeter נרכשה ע"י CA ו Solebit נרכשה לאחרונה ע"י Mimecast .