נעילה אדומה בבבורסה בת"א: טבע ירדה מעל 3.6%

דיסקונט ברוקראז' הוציאו התייחסות לירידות שנרשמו בניירות הערך של גזית גלוב ונורסטאר • בזק אישרה תכנית פרישה לעובדים - תרשום קיטון של 464 מיליון שקל ברווח הנקי ב-2018 • מניית לאומי עלתה 1.86%

בורסת תל אביב  / צילום: רויטרס - Baz Ratner
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בת"א ננעל בירידות שערים, המדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125  ירדו כ-0.27% בממוצע. גם מדדי הטכנולוגיה, הנפט והביומד ננעלו בירידות.טבע  איבדה 3.64% מערכה, בזק ירדה 1.85%.

מניות גזית גלוב  ולאומי  עלו כ-1.86%.

15:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות, וזאת כשברקע החוזים בניו יורק מאותתים על ירידות קלות בפתיחה בצל האכזבה מנתוני הייצור של האמפייר סטייט שנפל מעבר לצפוי.

מדד ת"א-35  נסחר ללא שינוי, ת"א- 90  יורד 0.2% ומדד הבנקים עולה 0.95%. 

מניית לאומי  עולה 1.95%, בזק  יורדת 1.5% ברקע להודעה על תכנית התייעלות שתגרע יותר מ-460 מיליון שקל משורת הרווח השנתי. 

פוינטר  דיווחה היום על ההזמנה הגדולה ביותר שקיבלה מלקוח. בהודעה לקונית לבורסה עדכנה פוינטר על קבלת הזמנה בהיקף 8.5 מיליון דולר למוצר 4G, מצד ספקית שירותים ששמה לא נמסר, ולא נמסרו פרטים על מיקומה הגיאוגרפי. פוינטר עדכנה כי אספקת המוצרים צפויה להתחיל ברבעון השני של 2019 ותימשך עד סוף שנת 2019. 

טבע  הודיעה היום על תוצאות ראשוניות מניסוי בשלב 3b אשר בחן את היעילות והבטיחות של fremanezumab למניעת מיגרנה בבוגרים אשר חוו תגובות בלתי מספקות ל-4-2 אפשרויות טיפול מונע אחרות. במחקר, אשר מנה 838 מטופלים, מטופלים אשר טופלו עם fremanezumab חוו ירידה משמעותית במספר הימים הממוצע בחודש עם מיגרנה, לעומת פלצבו על פני תקופת הבחינה בת 12 שבועות, הן עבור המינון החודשי והרבעוני.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-768 מיליון שקל.

13:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות עם נטייה לעליות, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.2% ומנגד ת"א 90 מאבד 0.1%. מדד הבנקים קופץ בכ-1%.

בהמשך לירידה בניירות הערך של גזית גלוב אתמול במסחר, ישי ששון, רו"ח ואנליסט בכיר בדיסקונט ברוקראז' אמר כי "הירידות המשמעותיות שנרשמו אתמול באג"ח הארוכות של גזית נבעו בעיקר מסיבות מסחריות, הקשורות לפדיונות שנרשמות בקרנות הנאמנות בשבועיים האחרונים". ששון טוען כי מבט על פקודות המכירה שבוצעו אתמול לרבות מועד ביצוען מאשש זאת, שכן מרבית הפקודות נרשמו לאחר השעה 13:30, כשהן מלווות בירידות שערים משמעותיות, נוכח קיומם של צרכי הנזילות בקרנות הנאמנות. להערכתו, קרנות נאמנות שהרכב תיק הנכסים שלהם בנוי מחברות BVI ואג"ח קונצרניות ישראליות אחרות, ואשר נדרשות להנזיל את תיק הנכסים עקב פדיונות, נדרשו להנזיל בין היתר גם אג"ח ישראלי, שכן הירידות באג"ח ה- BVI אינן מאפשרות לספק את הנזילות הנדרשת.

בדיסקונט ברוקראז' מציינים כי ירידות שערים החלו להירשם כבר בשבוע שעבר באג"ח של חברות ישראליות הפועלות בחו"ל באמצעות חברות נכס, ומשכך יש להן מבנה משפטי דומה לחברות ה- BVI, היוצר מידה של תחליפיות. לכן, כאשר מרווחי האג"ח בחברות ה- BVI נפתחים באופן משמעותי, הרי שפתיחת המרווחים זולגת גם לחברות הישראליות. בדיסקונט מציינים כי מאז שבוע שעבר נרשמו ירידות בסדרות הארוכות של החברות: אפריקה נכסים, ביג, אדגר, אספן, וגזית.

ששון סבור כי כל עוד יימשכו הפדיונות בקרנות האג"ח, וכל עוד יימשכו ירידות השערים באג"ח ה-BVI, נהיה צפויים להמשך ירידות שערים גם באג"ח הישראלי שלעיל.

בדיסקונט ברוקראז' מתייחסים גם לירידות שנירשמו במניית גזית ומציינים שהירידה נובעת מעליית מחירי האג"ח והחשש המשמעותי להתייקרות החוב בעת מחזור, אף כי מבדיקה שערכו עולה כי החברה אינה נדרשת לגייס חוב בשנה הקרובה.

בנוסף מתייחסים בדיסקונט ברוקראז' גם לירידות שנירשמו במניית נורסטאר , ומציינים כי מאחר וגזית מהווה נכס המשמעותי בנורסטאר, הרי שירידת מניית גזית מקרינה לשלילה על שווי מניית נורסטאר בהיותה חברה ממונפת, ומעלה במקביל את הסיכון באג"ח נורסטאר אשר רשם ירידות בהתאמה.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-520 מיליון שקל.

11:20

המדדים בבורסה בתל אביב בחרו כיוון ונסחרים כעת בעליות. לאחר פתיחה הססנית מדד ת"א 35 מטפס 0.5%, מדד הבנקים עולה 1.2%. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-270 מיליון שקל בלבד.

10:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת במחזור נמוך. מדד ת"א 35 עולה 0.2% ומנגד ת"א 90 משיל 0.26%. מדד הבנקים עולה 0.8% ומדדי התל בונד יורדים בכ-0.1% לאחר הירידות אתמול.

בזק יורדת 0.6%, אלוני חץ מאבדת 0.4%, לאומי עולה 1.65%, הראל מטפסת 0.7%, גזית גלובס ללא שינוי לאחר התרסקות של יותר מ-4% אתמול.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-189 מיליון שקל בלבד.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בנטייה לירידות, וזאת בהמשך לירידות החדות שנרשמו אתמול ביום המסחר הראשון, על רקע הירידות החדות שנרשמו בבורסות וול סטריט בשישי. 

מדד ת"א 35 נפתח ללא שינוי מהותי, מדד ת"א 90 מאבד 0.5% בפתיחה ומדד הבנקים עולה 0.2%. 

בזק מאבדת 0.3% ברקע להודעה על תכנית התייעלות בעלות של חצי מיליארד שקל. גזית גלוב יורדת 0.5% בפתיחה ההמשך לצניחה אתמול של יותר מ-4%. 

6:35

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע הירידות החדות אמש. מדד ת"א-35 צנח 1.95%, מדד ת"א-125 איבד 1.8% ומדד הבנקים ירד 1.46%. 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית. ביום שישי האחרון נסגרו מדדי וול סטריט בירידות חדות: מדד S&P 500 ירד 1.8%, נאסד"ק ירד 2.2% ודאו ג'ונס ירד 2%. לראשונה מאז מארס 2016, ירדו כל שלושת מדדי המניות העיקריים בארה"ב אל טריטוריית התיקון, שמוגדרת כירידה של 10% לפחות מהשיא האחרון שלהם. המסחר באירופה גם נסגר בירידות בשישי.

בזק דיווחה אמש כי הדירקטוריון של החברה אישר תקציב סיום העסקה בחברה לצורך מימוש תכנית התייעלות לשנת 2019 בסך כולל של 263 מיליון שקל בעיקר לפרישת עובדים קבועים (ותיקים וחדשים). בנוסף הדירקטוריון של החברה אישר הפרשה של 249 מיליון שקל לתכנית פרישה מוקדמת עד לתום ההסכם הקיבוצי (2021) ל-94 מעובדי החברה שהועברו ממשרד התקשורת. בזק צפויה להקטין את הרווח הנרי של החברה ב-464 מיליון שקל בשנת 2018 על רקע ההפרשות.

מניית ברן  סובלת משחיקה ניכרת בערך מנייתה, ואחרי ירידה של כ-30% שהיא מציגה מתחילת השנה היא נסחרת קרוב לרמת השפל שלה. לצד הירידות החדות במניה, סדרת ה אג"ח של ברן (להמרה) הגיעה להיסחר ב"תשואת זבל" של כ-34%, המשקפת חשש כבד של המחזיקים מעתיד חובם, בהיקף של כ-75 מיליון שקל.