אחרי המכירה לורבורג פינקוס: לאומי קארד מגייסת 140 מיליון שקל

זהו הגיוס הראשון מסוגו בישראל עבור חברה שאיננה בנק • גורמים בשוק: "בכך עושה החברה צעד נוסף לקראת ההיפרדות מבנק לאומי וניהול יעיל של ההון שיעמוד לרשותה"

לאחר שנמכרה לקרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס, חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד מגייסת כ-140 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים מסוג קוקו, המוכרים כהון רובד 2.

לפי גורמים בשוק "בכך עושה החברה צעד נוסף לקראת ההיפרדות מבנק לאומי וניהול יעיל של ההון שיעמוד לרשותה".

יצוין כי זהו הגיוס הראשון מסוגו בישראל עבור חברה שאיננה בנק. כתבי התחייבות הנדחים הינם במח"מ 4.6, נושאים ריבית 5.18% ודורגו בדירוג A1 על ידי מידרוג.

בגיוס האג"ח הקודם גייסה החברה 1.13 מיליארד ש"ח במח"מ 3 ובריבית 2.19%, דירוג -AA של מעלות.

ביולי האחרון קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רכשה את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים לאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות עודפות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן.  מדובר במחיר נאה הגבוה ב-30% מההון העצמי של החברה.

בתחילת הדרך דובר על מכירת חברת כרטיסי האשראי לפי שווי של עד 3 מיליארד שקל, אולם בהמשך ההערכה הייתה שלאומי קארד תימכר סביב שווי ההון העצמי שלה (כ-2 מיליארד שקל), וזאת על רקע שינויים רגולטוריים משמעותיים בענף ואובדן המועדון המשותף של לאומי קארד עם שופרסל לטובת חברת כאל. אולם, בסופו של דבר נחתמה עסקה שמשקפת כאמור לחברה שווי הגבוה משמעותית מהונה העצמי.