חברת הקנאביס טוגדר מגייסת עובדים לחממה באזור אשקלון

מהלך זה מעיד על התקדמות לקראת תחילת גידול קנאביס בפועל בחממה • בתוך כך, וואיטסטון מקימה חנות בקולורדו • פנאקסיה חתמה הסכם הפצה עם קנדוק

שדה קנאביס./צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב \
שדה קנאביס./צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב \

ל"גלובס" נודע כי חברת טוגדר פרסמה מודעה ובה פניה לגיוס עובדים, בין היתר חקלאים לחממה שלה ליד אשקלון. מהלך זה מעיד על התקדמות לקראת תחילת גידול קנאביס בפועל בחממה. בין בעלי התפקידים שהחברה מחפשת נמנים מומחי גידול, אגרונום, אנשי לוגיסטיקה, עובדי חממות גידול וריבוי ועובדי מפעל. בכוונת החברה לגייס כ-40 עובדים.

החברה חזרה אמש בהודעה שפרסמה על הערכתה כי החוות בדרום הארץ ובאוגנדה יושלמו במהלך ינואר 2019 ועד סוף 2018, בהתאמה. בחווה בישראל תחל השתילה לאחר קבלת אישור IMC-GMP ובחווה באוגנדה תתחיל שתילה בינואר 2019. כמו כן, לגבי ההסכם עם פרמייר ים המלח, מעריכה החברה כי בחודש ינואר 2019 יוצגו שלוש סדרות המוצרים הראשונות, בשילוב מינרלים מים המלח ו-CBD מצמח הקנאביס. מניית טוגדר   יורדת היום 4.55% והחברה נסחרת לפי שווי של 216 מיליון שקל.

וואיטסטון מקימה חנות בקולורדו

וואיטסטון, הנסחרת בבורסה בתל אביב ומתכננת למזג לתוכה חברת קנאביס עם פעילות בישראל ובחו"ל, הודיעה כי חברת המטרה (ששמה קנאביס פארם) פתחה חנות לממכר קנאביס רפואי בקולורדו. וואיטסטון כבר הודיעה בעבר כי לקנאביס פארם יועבר זיכיון לחנות ולחווה בקולורדו. היום מעדכנת וואיטסטון כאמור על פתיחת החנות, בעוד גידול הקנאביס בחווה אמור להתחיל ב-2019 (כרגע מוכרים בחנות מוצרים של חוות אחרות). על פי הערכות של קנאביס פארם לגבי הפעילות בקולורדו, ההנכסות שלה יעמדו על 3.6 מיליון דולר ב-2019, ואילו ה- EBITDA מפעילות זו יעמוד על 2.2 מיליון דולר.

וואיטסטון שבשליטת תומר דפנה (24%) ועדי צים (16%) פעלה עד ספטמבר האחרון בעיקר בתחום הנדל"ן, אולם נקלעה לקשיים תזרימיים. בספטמבר האחרון נכנס כמשקיע בחברה כפיר זילברמן (7%) ובאוקטובר הודיעה החברה על כוונתה לפעול בתחום הקנאביס. על פי ההסכם המתוכנן עם קנאביס פארם, חברת המטרה תעביר את מלוא פעילותה ועוד 4 מיליון שקל לוואיטסטון, אשר תקצב בתמורה לבעלי המניות של קנאביס פארם 72% ממניותיה הנסחרות בתל אביב. ההסכם כלל התחייבות של וואיטסטון לנקות את חובותיה עד המיזוג.

וואיטסטון נסחרת בתל אביב לפי שווי של 17.5 מיליון שקל, לאחר שאיבדה 50% מערך מנייתה מאז שהודיעה על כניסתה לתחום הקנאביס, וזאת בניגוד לדינמיקה בחברות אחרות שנכנסו לתחום. על רקע הירידה הודיעו בעלי העניין החברה כי לא ימכרו מניות בה עד להשלמת המיזוג. לאחר השלמת המיזוג אמור שוויה של החברה להגיע ל-70 מיליון שקל.

וואיטסטון פרסמה לפני כחודש מצגת לגבי הפעילות של קנאביס פארם שכללה תחזיות מלהיבות כמקובל בשוק אך לא חשפה את שמות הבעלים וצוות הניהול של קנאביס פארם.

פנאקסיה חתמה על הסכם הפצה עם קנדוק (שבבעלות אינטרקיור)

חברת הרודיום אשר צפויה למזג לתוכה את הפעילות הישראלית של חברת הקנאביס פנאקסיה, לה מפעל ייצור מאושר לקנאביס רפואי בישראל והיא כבר מייצרת מוצרי קנאביס עבור מספר חברות בשוק, הודיעה כי פנאקסיה חתמה על הסכם הפצה עם חברת קנדוק, שבבעלות חברת אינטרקיור הבורסאית.

פנאקסיה כבר מייצרת במפעליה את המוצרים של קנדוק, וכעת תפיץ אותם לבתי הלקוחות של קנדוק באמצעות מערך ההפצה שלה, פנאקסיה לוגיסטיקה.

חברת פנאקסיה לוגיסטיקה כבר מפיצה את המותג אקסיבאן שמייצרת פנאקסיה על בסיס קנאביס שמגדלת חברת שיח, ומשווק על ידי חברת רפא. כמו כן היא מפיצה לבתי את המותר קנארית שגם הוא מיוצר במפעלי פנאקסיה על בסיס חומר גדל של שיח והוא משווק על ידי קאן10. בנוסף היא מפיצה לפי התקינה הישנה את המוצרים הגולמיים של שיח, IMC ובטר קנאביס.

הרודיום מסרה כי לאור כל זאת הפכה פעילות ההפצה של פנאקסיה לדומיננטית בעסקיה הישראלים, לצד פעילות הייצור שלה.

הרודיום השק  נסחרת לפי שווי של 39 מיליון שקל.