כת"ב מודיעה: סייט מדיקל גייסה 28 מיליון דולר

סייט מדיקל פיתחה בדיקת דם בזמן אמת על בסיס מספר טיפות דם שניתן לאסוף באמצעות דקירה באצבע • למרות ההודעה, מניית  כלל ביוטכנולוגיה יורדת היום בכ-8%

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום (א') כי חברת סייט דיאגנוסטיקה, חברת פורטפוליו של קרן ההשקעות ב מכשור רפואי של כת"ב, אנטומיה, גייסה 28 מיליון דולר. עם השלמת ה גיוס תחזיק קרן אנטומיה ב-7% מסייט. כת"ב מחזיקה 50% מקרן אנטומיה.

למרות ההודעה, מניית כלל ביוטכנולוגיה   יורדת היום בכ-8%, והחברה נסחרת לפי שווי של 425 מיליון שקל. הירידה במניה נובעת ככל הנראה מירידות בשוק ה ביוטק בארה"ב, המתבטאות גם במחיר מניות החברות בציבוריות של כת"ב, גמידה סל, מדיוונד וניאון.

סייט דיאגנוסטיקה פיתחה בדיקת דם בזמן אמת על בסיס מספר טיפות דם שניתן לאסוף באמצעות דקירה באצבע. החברה פיתחה בדיקה למלריה המשווקת בעולם השלישי, ומפתחת גם בדיקה המחליפה את ספירת הדם הקלאסית. הבדיקה של סייט אינה מחייבת שאיבה של דם מן הוריד ולא ניתוח של הדם במעבדה מרכזית, אלא ניתן לקבל תשובות לבדיקה בקליניקה של רופא עצמאי תוך כמה דקות.

סייט הוקמה ב-2010 על-ידי יוסי פולק, שהיה מנהל פרויקטים בחברת מובילאיי. בשלב הראשון הבדיקה מבוצעת בכל זאת במעבדה מרכזית. בינתיים, במקביל להשקה, החלה החברה גם בניסוי קליני בשוק האמריקאי. החברה כבר ערכה ניסוי קליני ב-247 איש בבית החולים שערי צדק, והתוצאות בניסוי זה אפשרו לקבל אישור CE, לשיווק המוצר באירופה.

חברת החזקות הביומד כלל ביוטכנולוגיה ממקדת את רוב עסקיה בתחום התרופות בישראל ובארה"ב עם פעילות מעטה בתחום המכשור הרפואי דרך קרנות אנטומיה. בשנה האחרונה הונפקו שתי חברות מן הפורטפוליו של החברה - גמידה סל וניאון, שתיהן בתחום הסרטן. היא נערכת להנפקה של חברה נוספת שלה, אנקיאנו (לשעבר ביוקנסל). לכת"ב יש החזקות בחברות האמריקאיות וודנטרה (גם היא בתחום הסרטן) וקאדנט (בתחום התרופות למחלות נפש ומוח) וכן בחברה בישראלית מדיוונד בתחום הטיפול בכוויות ופצעים, הנסחרת גם היא בנאסד"ק, שלאחרונה הודיעה על כוונתה לבצע עסקה אסטרטגית.