לאחר קריסת המניה בחודש שעבר: מיקרונט מתאוששת על רקע שינוי אפשרי בשליטה

בנוסף דיווחה החברה כי קיבלה שלוש הזמנות מלקוח בארה"ב למוצר שלה המיועד לניטור וניהול ציי רכב

מוצר של מיקרונט /צילום: אתר החברה
מוצר של מיקרונט /צילום: אתר החברה

מניית מיקרונט  רשמה היום עלייה של כ-7% במהלך המסחר, על רקע שני דיווחים שפרסמה החברה, אתמול והיום. הבוקר (ב') דיווחה החברה כי קיבלה שלוש הזמנות מלקוח בארה"ב למוצר שלה המיועד לניטור וניהול ציי רכב כולל הקצאה ומעקב אחרי ביצוע משימות, תקשורת דו-כיוונית עם מנהל הצי, דיאגנוסטיקה מרחוק של רכב וציוד הנדסי וניטור התנהגות ושעות עבודה ומנוחה של נהג. סך ההזמנות, שיסופקו ברבעון הנוכחי ובמהלך 2019, עומד על כ-1.4 מיליון דולר (כ-5.3 מיליון שקל).

אתמול דיווחה מיקרונט, הנמצאת בשליטת היו"ר דוד לוקץ, כי בעלת השליטה בחברה, חברת Mict (הנמצאת בשליטת לוקץ) חתמה על עסקה למיזוג פעילותה עם שתי חברות אחרות - BNN טכנולוגיות הבריטית ו-ParagonEx שרשומה באיי הבתולה.

מיקרונט עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות טכנולוגיים ומערכות מחשוב ניידות לניהול ציי רכב, ועיקר מכירותיה מיועדות לשוק האמריקאי. בנוסף אליו היא פועלת באירופה ובחלקים נוספים בעולם. מטה ומפעל החברה ממוקמים באזור והיא מעסיקה קרוב ל-80 עובדים, רובם בעלי השכלה אקדמית.

אם יושלם הסכם המיזוג, הכפוף למספר תנאים מתלים, תהפוך BNN לבעלת המניות המרכזית (עם החזקה של 17%) במיקרונט. BNN עוסקת באספקת טכנולוגיות, תוכן ושירותים למפיצי מוצרי לוטו בפלטפורמת און ליין, תוך התמקדות בשוק הסיני.

ההכנסות נחתכו ב-60% וכך גם המניה

בחודש שעבר צללה מניית החברה בלא פחות מ-60% ביום אחד והשלימה צניחה של קרוב ל-80% מתחילת השנה לשווי חברה של כ-13 מיליון שקל בלבד. זאת על רקע הרעה בתוצאות העסקיות. ברבעון השלישי השנה ההכנסות נחתכו בכמעט 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-8 מיליון שקל, הרווח הגולמי נמחק וההפסד הרבעוני זינק ל-11 מיליון שקל. בנוסף, הדוחות הגרועים העלו חששות בנוגע להמשך פעילותה של החברה.

רואי החשבון של מיקרונט הפנו את תשומת לב המשקיעים להפסדי החברה, המצטברים ליותר מ-12 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, בהמשך להפסד דומה בסיכומה של שנת 2017 וציינו כי אלה ואחרים "עשויים להעמיד את החברה בקשיים תזרימיים".